ضرورت بازنگری در پایانه‌های مرزی برای رونق تجارت خارجی

حسین حدادزادگان، مدیرکل دفتر فنی و امور پیمان‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، با اشاره به اهمیت پایانه‌های مرزی در تسهیل صادرات، واردات و ترانزیت کالا، بر ضرورت بازنگری و بهبود وضعیت این پایانه‌ها تاکید کرد.

حدادزادگان در سخنانی که در دوره آموزشی تخصصی فنون مذاکره بین‌الملل ایراد کرد، به وجود ۲۸ پایانه مرزی در کشور اشاره نمود و گفت که با توجه به تغییرات در حوزه تجارت بین‌الملل و اهمیت روزافزون ترانزیت، نیازمند بازنگری در زیرساخت‌ها و عملکرد این پایانه‌ها هستیم. وی همچنین بر لزوم احصا و رفع مشکلات موجود در این پایانه‌ها و نگهداری مناسب از آن‌ها تاکید کرد.

مدیرکل دفتر فنی و امور پیمان‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه اعتبارات تخصیص یافته به پایانه‌های مرزی در سال جاری به یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان می‌رسد، این رقم را برای نگهداری و اجرای پروژه‌های توسعه‌ای در این پایانه‌ها ناکافی دانست. وی از پیگیری برای افزایش اعتبارات و رفع مشکلات اجرایی در برخی از پایانه‌های مرزی خبر داد.

حدادزادگان در ادامه به اقدامات انجام شده برای آماده‌سازی پایانه‌های مرزی اربعین اشاره کرد و گفت که در سال جاری، اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی و ایجاد فضاهای جدید در پایانه‌های برکت و شهید سلیمانی در مرز مهران و همچنین مرزهای خسروی و شلمچه هزینه شده است.

به گفته‌ی حدادزادگان، با توجه به اهمیت پایانه‌های مرزی در توسعه تجارت خارجی، باید تلاش کنیم تا این پایانه‌ها به عنوان دروازه‌های ورود و خروج کالا به کشور، مجهز به امکانات مدرن و با کارایی بالا باشند.

خدمات نوین بار : اتوبار قلهک | اتوبار نظام آباد | اتوبار مدائن | اتوبار میدان آرژانتین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *