تصویب اولیه آیین‌نامه نوسازی ناوگان حمل و نقل و اختصاص سوخت بر اساس پیمایش

در راستای اجرای قانون برنامه هفتم توسعه، پیش‌نویس آیین‌نامه‌های مربوط به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و اختصاص سوخت بر اساس پیمایش، با هدف بهبود کیفیت خدمات و کاهش آلودگی محیط زیست، مورد تایید اولیه قرار گرفت.

در پنجمین جلسه کارگروه تدوین آیین‌نامه‌های برنامه هفتم که با حضور معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، پس از بررسی‌های کارشناسی دقیق، پیش‌نویس آیین‌نامه‌های مربوط به بند (پ) ماده ۵۹ (نوسازی اتوبوس و کشنده‌ها) و جزء (۲) بند (ب) ماده ۴۶ (اختصاص سوخت بر اساس پیمایش) به تصویب اولیه رسید.

این تصمیم مهم، گامی رو به جلو در جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی محسوب می‌شود. با اجرای این آیین‌نامه‌ها، انتظار می‌رود شاهد بهبود کیفیت خدمات حمل و نقل عمومی، کاهش آلودگی هوا و افزایش بهره‌وری در این بخش باشیم.

همچنین، در این جلسه مقرر شد که موضوع تعیین جدول عوارض خسارت وارده بر راه‌ها براساس بار محوری، به دلیل اهمیت آن، به صورت دقیق‌تر مورد بررسی قرار گرفته و در جلسات آتی به تصویب نهایی برسد.

با اجرای کامل این آیین‌نامه‌ها، شاهد تحولات مثبتی در حوزه حمل و نقل عمومی کشور خواهیم بود و گام‌های مهمی در جهت تحقق اهداف توسعه پایدار برداشته خواهد شد.

خدمات نوین بار : اتوبار قلهک | اتوبار نظام آباد | اتوبار مدائن | اتوبار میدان آرژانتین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *