رانندگان کامیون: سرمایه گذارانی که از سوی مسئولان نادیده گرفته می‌شوند

تین نیوز: رانندگان کامیون که سرمایه هنگفتی در این بخش سرمایه‌گذاری کرده‌اند، از بی‌توجهی مسئولان و شرایط سخت کار خود گلایه دارند.

این رانندگان که خود را سرمایه گذاران این بخش می‌دانند، معتقدند با وجود آنکه بخش قابل توجهی از حمل و نقل جاده‌ای کالا با سرمایه آن‌ها انجام می‌شود، از مزایا و حمایت‌های دولتی بی‌بهره هستند.

به گفته این رانندگان، شغل رانندگی کامیون در حال حاضر به گونه‌ای است که آن‌ها با وجود سرمایه‌گذاری هنگفت، مجبورند در بسیاری از موارد سر خم کنند.

یکی از مشکلاتی که رانندگان کامیون با آن روبرو هستند، شرایط ناعادلانه بارگیری است. آن‌ها می‌گویند برای بارگیری مجبور به پذیرفتن شرایط dictated by دلالان بار، باربری‌ها و شرکت‌های حمل و نقل و همچنین کارکنان محل تخلیه و بارگیری کالاها هستند.

مشکلات رانندگان کامیون در بخش سوخت‌گیری نیز ادامه دارد. کارکنان جایگاه‌های سوخت با رانندگان برخورد نامناسبی می‌کنند و در صورت اعتراض رانندگان، با بهانه‌هایی مانند کمبود گازوئیل، عدم وجود سوخت و عدم توجه به نوبت، در کار آن‌ها اخلال ایجاد می‌کنند.

مشکلات رانندگان کامیون به اینجا ختم نمی‌شود. فروشندگان لوازم یدکی و قطعات ناوگان و همچنین تعمیرکاران و مکانیک‌ها نیز با اخذ مبالغ هنگفت از رانندگان، شرایط کار آن‌ها را سخت‌تر می‌کنند. فروش قطعات بی‌کیفیت، لاستیک‌های مانده و احتکار شده با قیمت‌های گزاف نیز از دیگر مشکلاتی است که رانندگان کامیون با آن دست به گریبان هستند.

علاوه بر این، سخت‌گیری‌های نیروهای نظارتی نیز بر مشکلات رانندگان کامیون می‌افزاید. بارهای ترانزیتی که یک بار در مبدا اسکن شده‌اند، دوباره در گمرکات خروجی با هزینه‌های هنگفت اسکن می‌شوند. دریافت انعام از رانندگان کامیون در مرزهای خروجی نیز به یک امر عادی تبدیل شده است.

رانندگان کامیون از سازمان تامین اجتماعی نیز گلایه دارند. این سازمان با حذف یارانه بیمه رانندگان جدید، مبالغ هنگفتی از آنها دریافت می‌کند. بیمه درمان تکمیلی این سازمان نیز کارایی مناسبی ندارد و حقوق بازنشستگی رانندگان آنقدر ناچیز است که اگر به جای پرداخت بیمه، طلا و ارز می‌خریدند، در دوران بازنشستگی سرمایه بیشتری برای خانواده خود داشتند.

در مجموع، رانندگان کامیون که سرمایه گذاران اصلی بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا هستند، از بی‌توجهی مسئولان و شرایط سخت کار خود گلایه دارند. آن‌ها خواستار حمایت بیشتر دولت و رفع مشکلات خود هستند.

با احترام ، نوین بار

خدمات نوین بار : اتوبار گاندی ؛ اتوبار ملاصدرا ؛ اتوبار هروی ؛ اتوبار شیخ بهایی ؛ اتوبار ونک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *