روش‌های متداول ارسال بار به ایران

بدون شک، تأمین تمام نیازهای اساسی داخل کشور، بدون انجام واردات امکان‌پذیر نیست و باید بسیاری از کالاهای موردنیاز از خارج از کشور به ایران وارد شود. به همین دلیل، امروزه برای تجار و بازرگانان ایرانی ارسال بار به ایران به یک دغدغه مهم و اساسی تبدیل شده‌است و آن‌ها همواره به دنبال راه‌ها و روش‌های مطمئن ارسال کردن بار به ایران هستند. همچنین، ممکن است بسیاری از مهاجران یا دانشجویانی که در خارج از ایران زندگی می‌کنند نیز قصد ارسال کردن بار به ایران را داشته باشند و انتخاب یک روش مناسب و مطمئن برای آن‌ها نیز موضوع مهم و قابل‌توجهی باشد. روش‌های مختلفی برای ارسال کردن بار به ایران وجود دارد که هرکدام ویژگی‌ها و مزایای مختلفی دارند و افراد باید باتوجه‌به نوع بار، نیاز و سلیقه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنند. در ادامه، همراه ما باشید تا با انواع روش‌های ارسال بار به ایران و ویژگی‌های آن‌ها آشنا شویم.

انواع روش‌های ارسال کردن بار به داخل کشور

همان‌طورکه اشاره شد، به‌منظور تأمین برخی از کالاهای موردنیاز و وارد کردن آن‌ها، بسیاری از تجار و بازرگانان فعال در حوزه واردات کالا، برای ارسال بارهای خود به داخل کشور تمایل دارند که یک سرویس حمل‌ونقل ایمن و مطمئن را انتخاب کنند. شرکت‌های حمل‌ونقل مختلفی وجود دارند که درزمینه ارسال کردن بار به ایران فعالیت می‌کنند و بدون هیچ‌گونه مشکل و دردسری، انواع متعددی از بارها را از نقاط مختلف جهان به ایران ارسال می‌کنند. روش‌های متداولی برای ارسال بار به ایران وجود دارد که بر اساس نوع بار، حجم و شرایط خاص کالا متفاوت هستند. در ادامه این بخش، به معرفی سه روش ارسال هوایی، زمینی و دریایی بار به ایران و مزایا و معایبی که هرکدام از این روش‌ها دارند، می‌پردازیم. 

ارسال بار به شیوه هوایی به ایران

 ارسال و حمل هوایی بار به ایران را می‌توان یکی از برترین و محبوب‌ترین روش‌های ارسال کردن بار از خارج از کشور به ایران معرفی کرد که در آن، تمام کالاها و بارها از طریق هواپیما حمل و ارسال می‌شوند. ارسال بار به‌صورت هوایی، روشی بسیار سریع و ایمن، و البته گران‌قیمت است که به دلیل کاهش مدت‌زمان ارسال و همچنین امکان رهگیری آسان، محبوبیت زیادی دارد. انتخاب این شیوه ارسال بار به ایران، مناسب کالاهایی با وزن و حجم بالا نیست و تنها می‌توان بارهایی با حجم و ابعاد کم که ارزش مادی بالایی دارند را ارسال کرد. هزینه بسته‌بندی بار در روش حمل هوایی، بر اساس وزن و حجم کالا، خط هوایی موردنظر، مقصد و شرایط بار (فسادپذیر یا خطرناک) متغیر است.

مزایای ارسال بار به شیوه هوایی

  • سرعت بالا: ارسال بار با روش هوایی، در سریع‌ترین شکل ممکن انجام می‌شود و برای افرادی که برای دریافت کالای موردنظر عجله دارند، بهترین گزینه است.

  • کاهش حق بیمه: ارسال هوایی بار، به نسبت دیگر روش‌های ارسال بار، کم‌ترین هزینه حق بیمه را دارد.

  • ساده بودن ترخیص کالا: در ارسال بار به ایران به‌صورت هوایی، ترخیص کالا به شیوه‌ای آسان و ساده انجام می‌شود و دشواری‌های ‌روش زمینی را ندارد.

  • کاهش هزینه‌های بسته‌بندی: به دلیل تخصصی و سریع بودن پروسه ارسال کالا در شیوه هوایی، بارها به هیچ وجه آسیب نمی‌بینند. به همین دلیل، نیازی به بسته‌بندی بیش از اندازه نیست.

معایب ارسال بار به شیوه هوایی

  • هزینه بالا: ارسال بار با هواپیما هزینه بسیار بالایی دارد و گران‌ترین روش ارسال بار است.

  • محدودیت ارسال: در روش هوایی، تنها می‌توان بارهایی با وزن و حجم کم و محدود را ارسال کرد که این از معایب این روش حمل است.

 

ارسال بار به شیوه زمینی یا ریلی به ایران

یک روش دیگر ارسال بار به ایران، روش حمل زمینی است که قدیمی‌ترین و رایج‌ترین روش ارسال بار در زمان‌های گذشته بوده‌است. در دورانی که هیچ ماشینی وجود نداشت، اغلب مردم از حیواناتی چون اسب، شتر و الاغ برای حمل بار‌ها استفاده می‌کردند؛ اما امروزه با اختراع خودرو‌های مختلف، این کار توسط ماشین‌‌های سنگین و کامیون‌های کانتینردار انجام می‌شود.

حمل‌و‌نقل و ارسال بار به روش زمینی، رایج‌ترین و در‌عین‌حال، ارزان‌‌ترین روش ارسال کردن بار به ایران است که سرعت آن به نسبت روش هوایی کم‌تر و به نسبت روش دریایی نیز بیشتر است. ارسال بار به شیوه حمل زمینی، شامل سه نوع حمل‌و‌نقل جاده‌ای، شهری و ریلی است که انتخاب هرکدام از آن‌ها بر اساس نوع کالا انجام می‌شود. در ارسال بار به شیوه زمینی، مرسوله‌ها و کالا‌ها از طریق راه‌های جاده‌ای و به دو شیوه فول‌تراک و گروپاژ، به ایران ارسال می‌شوند. ارسال بار به ایران به روش زمینی، با محدودیت‌هایی چون عدم امکان ارسال بار از تمام کشور‌ها همراه است. برای نمونه، امکان ارسال زمینی بار از کشور چین که از مبدأهای اصلی واردات کالا به ایران است، وجود ندارد و باید روش‌های دریایی یا هوایی انتخاب شوند.

مزایای ارسال بار به شیوه زمینی

  • عدم نیاز به سرمایه‌‌گذاری زیاد: ارسال بار به شیوه زمینی هزینه کمی دارد و تاجران و بازرگانان هزینه کمی برای بسته‌بندی و ارسال پرداخت می‌کنند.

  • مناسب ارسال بار‌ها از کشور‌های همسایه‌: به دلیل ارسال بار‌ها با وسایل نقلیه زمینی، ارسال بار در این شیوه در مدت‌زمان بیشتری انجام می‌شود. به همین دلیل، برای ارسال بار از کشور‌های همسایه گزینه مناسبی است.

  • امنیت حمل‌و‌نقل بالا: ارسال بار به ایران به‌صورت زمینی، از امنیت و ایمنی بالایی برخوردار است.

  • هزینه‌ پایین بسته‌بندی: به دلیل حمل کالاها به‌صورت تخصصی، بارها به هیچ وجه آسیب نمی‌بینند و نیازی به بسته‌بندی بیش از اندازه نیست.

معایب ارسال بار به شیوه زمینی

  • طولانی بودن زمان انتقال کالا: به دلیل ارسال کالا‌ها با وسایل نقلیه زمینی، پروسه ارسال بسیار زمان‌بر است و مدت‌زمان زیادی طول می‌کشد.

  • محدودیت در ارسال کالا‌های بزرگ و عظیم‌الجثه: اگرچه به نسبت روش هوایی می‌توان کالا‌های بزرگ‌تری را در روش زمینی ارسال کرد، اما امکان حمل کالا‌های بسیار حجیم و عظیم‌الجثه و بزرگ ممکن نیست.

 ارسال بار به شیوه دریایی به ایران

 آخرین روش ارسال بار به ایران، روش دریایی است که در آن، بارها و کالاها به‌وسیله کشتی از دیگر کشورها به ایران حمل و ارسال می‌شوند. ارسال بار به شیوه حمل دریایی مناسب‌ترین و بهترین روش برای ارسال بارهای بسیار سنگین و حجیم است. ارسال بار با این روش هزینه کمی دارد و بسیار مقرون‌به‌صرفه است؛ اما پروسه ارسال آن طولانی است و مدت‌زمان زیادی طول می‌کشد. از این روش ارسال بیشتر برای ارسال بارهای فله که حجم زیادی دارند، مانند نفت خام، بنزین، زغال‌سنگ و برخی محصولات کشاورزی استفاده می‌شود. بهتر است بدانید که اغلب تجارت‌های بین‌المللی، به روش حمل دریایی انجام می‌شود و محبوب‌ترین روش ارسال بار به ایران و حتی دیگر نقاط جهان است. البته، لازم به ذکر است که زمان ارسال مرسوله به این روش، به نسبت روش حمل هوایی، طولانی‌تر است و برای ارسال سریع مرسوله‌ها گزینه مناسبی به‌حساب نمی‌آید.

مزایای ارسال بار به شیوه دریایی

  • ظرفیت بالای حمل مرسوله: با استفاده از روش حمل دریایی، می‌توان حجم زیادی از کالاها و بارهای مختلف را به صورت فله حمل و ارسال کرد.

  • مقرون‌به‌صرفه بودن: هزینه حمل و ارسال بار در روش دریایی بسیار مناسب و مقرون‌به‌صرفه است.

  • عدم ایجاد آلودگی‌های زیست‌محیطی: در روش دریایی، به دلیل استفاده از کشتی برای حمل بار، کم‌ترین میزان آلودگی ایجاد می‌شود و آسیب‌های زیست‌محیطی نیز محدود است.

  • ایمنی و امنیت بالا: ارسال بار به ایران به روش دریایی بسیار تخصصی انجام می‌شود و از امنیت و ایمنی بالایی برخوردار است.

  • هزینه‌‌های عوارض و مالیات بر ارزش‌افزوده کم‌تر: بازرگانان در روش دریایی، هزینه‌‌های عوارض و مالیات بر ارزش‌افزوده کم‌تری به نسبت روش هوایی پرداخت می‌کنند.

  • امکان ارسال مرسولاتی با حجم بسیار زیاد: مهم‌ترین مزیت روش ارسال دریایی، امکان ارسال کالا‌هایی عظیم‌الجثه و بار‌هایی با حجم بسیار زیاد است.

  • مناسب‌ترین روش ارسال کردن بار به ایران: به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب ایران و دسترسی آن به راه‌های آبی مختلف، روش دریایی گزینه مناسبی برای ارسال بار است و می‌توان بیشتر تجارت‌های بین‌المللی را از طریق آب‌‌های دریای خزر و خلیج فارس انجام داد.

معایب ارسال بار به شیوه دریایی

  • زمان ارسال طولانی: به نسبت روش هوایی، مدت‌زمان ارسال مرسوله به روش دریایی طولانی‌تر است و در مدت‌زمان بیشتری انجام می‌شود.

سخن پایانی

ارسال بار به ایران، یکی از دغدغه‌های مهم تاجران و بازرگانان برای انجام واردات و همچنین افراد مهاجر برای ارسال مرسوله به داخل کشور است. برای ارسال‌ کردن بار به ایران، روش‌های مختلفی وجود دارد که هرکدام ویژگی‌ها و مزایا و معایب متفاوتی دارند. به‌طورکلی، نمی‌توان گفت کدام یک از سه روش حمل و ارسال دریایی، هوایی و زمینی برای ارسال‌ کردن بار به ایران گزینه بهتری هستند؛ چراکه انتخاب بهترین روش حمل و ارسال بار بیشتر به نوع بار، شرایط، حجم و اندازه آن، بودجه و همچنین هدف افراد بستگی دارد. انتخاب یک شرکت حمل‌ونقل معتبر برای حمل و ارسال بار، نقش بسیار مهمی در ارسال مطمئن بار دارد. شرکت لیان ویسمن، یک شرکت حمل‌ونقل تشکیل‌یافته از چندین متخصص و همچنین مشاوران لجستیکی است که به طور تخصصی، درزمینه حمل و ارسال بار به ایران به روش‌های دریایی، هوایی، زمینی و ترکیبی فعالیت می‌کند. هدف اصلی و مهم این مجموعه، انجام سریع، مقرون‌به‌صرفه و شفاف حمل‌ونقل است. برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین دریافت خدمات، می‌توانید به وب‌سایت لیان ویسمن مراجعه کرده و با مشاوران این مجموعه در ارتباط باشید.

این مقاله یک رپورتاژ آگهی است و مسئولیت محتوای آن با سفارش دهنده رپورتاژ می باشد. نوین بار مسئولیتی در خصوص محتوا و خدمات معرفی شده ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *