پیشرفت ۶۰ درصدی چهارخطه رامشیر-ماهشهر؛ تخصیص ۷ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل شریان حیاتی خوزستان

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی پروژه چهارخطه کردن محور رامشیر به ماهشهر خبر داد و تأکید کرد که برای تکمیل این شریان حیاتی، بیش از هفت هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است. این محور، با توجه به نقش کلیدی آن در توسعه اقتصادی استان خوزستان و انتقال بخش عظیمی از بار ترانزیتی بندر ماهشهر به مرکز کشور، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نقش کلیدی محور رامشیر-ماهشهر در توسعه ترانزیت

رسول کریمی‌نژاد، معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، با اشاره به تردد بسیار سنگین روزانه در ۳۳ کیلومتر ابتدایی این محور از سمت رامشیر، بیان کرد که این جاده نقش محوری در اتصال بندر استراتژیک ماهشهر به شبکه حمل و نقل داخلی کشور ایفا می‌کند. بار ترانزیتی که از طریق این بندر وارد کشور می‌شود، برای رسیدن به مرکز، باید از مسیر رامشیر به رامهرمز و سپس ایذه عبور کند. از این رو، توسعه و بهسازی این محور، تأثیر مستقیمی بر تسهیل جریان کالا و رونق اقتصادی منطقه خواهد داشت.

پیشرفت‌های حاصل شده و برنامه‌های آتی

کریمی‌نژاد در ادامه توضیح داد که در سال‌های گذشته، دو قطعه ۱۰ کیلومتری از این محور از سمت رامشیر آغاز شده و در حال حاضر پیشرفت خوبی داشته است. وی همچنین از آغاز مناقصه برای ساخت یک پل مهم در این محور (بین قطعه یک و دو) خبر داد که نقش کلیدی در اتصال بخش‌های مختلف پروژه ایفا خواهد کرد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان اظهار داشت که اعتبار در نظر گرفته شده برای قطعه انتهایی این محور، که ۱۳ کیلومتر طول دارد و به بندر ماهشهر منتهی می‌شود، چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بوده و تلاش می‌شود تا این بخش به زودی زیر بار ترافیک برود. این اقدام می‌تواند تا حد زیادی مشکلات تردد در این قسمت پرتردد را کاهش دهد.

چالش‌های پیش‌رو و چشم‌انداز تکمیل پروژه

کریمی‌نژاد در پایان ابراز امیدواری کرد که با تأمین اعتبار مورد نیاز، امکان چهارخطه و ترانزیتی کردن کل ۳۳ کیلومتر این محور فراهم شود. تکمیل این پروژه نه تنها ایمنی تردد را افزایش می‌دهد و زمان سفر را کاهش می‌دهد، بلکه به عنوان یک زیرساخت حیاتی، زمینه را برای توسعه صنایع و تجارت در استان خوزستان بیش از پیش فراهم خواهد کرد. با توجه به اهمیت این محور در شبکه حمل و نقل کشور، تسریع در تخصیص اعتبارات باقی‌مانده و تکمیل هرچه سریع‌تر آن، می‌تواند منافع اقتصادی و اجتماعی قابل توجهی را برای منطقه به همراه داشته باشد.

نوین بار

ضرورت بهبود زیرساخت های جاده‌ای برای تسهیل مبادلات تجاری ایران و ترکمنستان

تامین ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی راه های قم

اختصاص ۱۱ هزار میلیارد ریال برای ترمیم آزادراه تبریز زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *