افزایش چشمگیر ترانزیت کالا از طریق پایانه مرزی پرویزخان

پایانه مرزی پرویزخان در استان کرمانشاه شاهد رشد چشمگیر ترانزیت کالا در سال جاری بوده است. طبق آمارهای منتشر شده، طی پنج ماهه نخست سال، یک میلیون و ۳۵۶ هزار تن کالا از طریق این پایانه وارد کشور شده که نشان‌دهنده افزایش ۵۰۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. همچنین تعداد ناوگان حمل‌ونقلی که از این پایانه عبور کرده‌اند نیز با افزایش ۴۵۰ درصدی به بیش از ۵۰ هزار دستگاه رسیده است.

در خصوص صادرات کالا از این پایانه نیز رشد قابل توجهی مشاهده می‌شود. بیش از ۶۶ هزار تن کالا از طریق پرویزخان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷۶ هزار تن افزایش داشته است.

بیشتر کالای ترانزیتی که از طریق پرویزخان وارد کشور می‌شود، از عراق به مقصد بنادر جنوبی ایران ارسال می‌شود.

برای حفظ امنیت و نظم در این پایانه، اقداماتی همچون برگزاری جلسات پدافند غیرعامل و الزام تانکرهای حامل سوخت عراقی به همراه داشتن کپسول آتش‌نشانی انجام می‌شود. همچنین، سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها برای دریافت نظرات و شکایات رانندگان و فعالان حوزه حمل‌ونقل در نظر گرفته شده است.

افزایش چشمگیر ترانزیت کالا از طریق پایانه مرزی پرویزخان نشان از اهمیت این پایانه در مبادلات تجاری ایران با عراق دارد و می‌تواند بر اقتصاد منطقه و کشور تأثیر مثبت بگذارد.

خدمات باربری نوین بار : اتوبار خراسان  | اتوبار پرستار | اتوبار فسریه | اتوبار ابوذر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *