۱۲ مورد از ۱۳ نقاط حادثه خیز مصوب چهارمحال و بختیاری رفع شدند

⚠️ ریشه‌کنی ۱۳ نقاط حادثه خیز کشوری؛ ایمنی محورهای کوهستانی در اولویت

 

رئیس اداره نگهداری ابنیه راه‌ها در اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری، از پیشرفت قابل ملاحظه در ایمن‌سازی محورهای استان خبر داد. از مجموع ۱۳ نقطه حادثه خیز که در سطح کشوری برای این استان مصوب شده بود، ۱۲ نقطه به طور کامل رفع شده و تنها یک نقطه باقی‌مانده در دست اقدام است. این تلاش‌ها در راستای افزایش ایمنی تردد و کاهش سوانح جاده‌ای در محورهای عمدتاً کوهستانی استان صورت گرفته است.

مهدی صالحی، رئیس اداره نگهداری ابنیه راه‌ها، ضمن تأکید بر شرایط توپوگرافی خاص استان، اعلام کرد که علاوه بر ۱۳ نقطه مصوب، کارشناسان با شناسایی و بررسی میدانی، ۵۴ نقطه حادثه خیز جدید را نیز به صورت امانی و با توان نیروهای راهداری استان رفع کرده‌اند.


 

🏔️ چالش‌های توپوگرافی؛ عوامل اصلی بروز سوانح در نقاط حادثه خیز

 

حدود ۹۰ درصد از مسیرهای استان چهارمحال و بختیاری کوهستانی است که این ویژگی توپوگرافی، جاده‌ها را همواره مستعد ایجاد نقاط پرحادثه می‌کند. شرایط اقلیمی و جغرافیایی، نیاز به اجرای مستمر عملیات اصلاح هندسی و طرح‌های ایمنی را دوچندان می‌سازد.

عوامل اصلی بروز تصادفات در محورهای استان به شرح زیر است:

  • شرایط محیطی: کوهستانی بودن مسیرها و شرایط جوی متغیر.
  • عوامل انسانی و فنی: افزایش سرعت ترافیک، کیفیت پایین فنی برخی خودروها و بی‌احتیاطی رانندگان.

 

رفع ۱۲ نقطه حادثه خیز در چهارمحال و بختیاری
رفع ۱۲ نقطه حادثه خیز در چهارمحال و بختیاری

 

🛠️ روش‌های اجرایی برای رفع نقاط حادثه خیز

 

عملیات اجرایی گسترده‌ای برای رفع این نقاط حادثه خیز انجام شده است. این اقدامات، نتیجه پایش مستمر وضعیت محورها، تحلیل حجم ترافیک و آمار تصادفات سه سال اخیر برای ریشه‌یابی عوامل بروز سوانح است.

اقدامات انجام شده شامل موارد زیر است:

  • بهبود هندسی: اصلاح قوس‌های افقی، بهبود نواقص هندسی جاده و افزایش دید رانندگان.
  • زیرساخت و سازه: اجرای عملیات خاک‌برداری، خاک‌ریزی، آسفالت‌ریزی و اجرای سازه‌های بتنی.
  • مدیریت تردد: اجرای میدان‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح در محدوده‌های حساس.

اداره کل راهداری تأکید کرده است که هدف اصلی تخصیص اعتبارات و اجرای این پروژه‌ها، کاهش تصادفات، ارتقای ایمنی تردد و حفظ جان کاربران جاده‌ای است و روند اصلاح و بهسازی نقاط پرحادثه تا رسیدن به وضعیت مطلوب، بدون توقف ادامه خواهد داشت.

 

مجله حمل و نقل نوین بار

جابه‌جایی ۶۵ میلیون مسافر در جاده‌های بین‌شهری؛ تندباد تقاضا در نیمه‌ی اول ۱۴۰۴

 

رفع محدودیت ترافیکی در محور قصرشیرین-سرپل ذهاب پس از برگزاری مراسم بازی دراز

 

 

استعلام کارت هوشمند ناوگان باری

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *