رانندگان کامیون در سراسر کشور نسبت به طرح جدید سهمیهبندی سوخت بر اساس سند حمل اعتراض کرده و خواستار بازنگری در این طرح شدهاند. آنها معتقدند که اجرای این طرح به شکل فعلی مشکلات عدیدهای را برای ناوگان حمل و نقل ایجاد کرده و به ویژه برای کامیونهای با ظرفیت بالا، تبعات منفی بیشتری به همراه داشته است.
یکی از مهمترین انتقاداتی که رانندگان مطرح میکنند، تناقض بین ظرفیت درج شده در شناسنامه کامیون و بار واقعی حمل شده است. آنها معتقدند که بسیاری از کامیونها با ظرفیت اسمی بالا، اغلب با بار کمتر از ظرفیت اسمی خود تردد میکنند و اعمال سهمیهبندی بر اساس ظرفیت اسمی منجر به کاهش سهمیه سوخت و افزایش هزینههای حمل و نقل میشود.
رئیس انجمن صنفی رانندگان کامیون فلاورجان در این خصوص اظهار داشته است که اجرای این طرح بدون توجه به شرایط واقعی ناوگان حمل و نقل و زیرساختهای موجود، مشکلات موجود در این بخش را تشدید خواهد کرد. وی همچنین بر لزوم تدوین یک نظام سهمیهبندی سوخت کارشناسی شده و متناسب با شرایط بومی کشور تاکید کرده است.
رانندگان کامیون خواستار آن هستند که سهمیه سوخت آنها بر اساس بارنامه و تناژ واقعی حمل شده محاسبه شود و نه بر اساس ظرفیت اسمی کامیون. آنها معتقدند که این روش، عادلانهتر بوده و از هدر رفت سوخت جلوگیری میکند.
در مجموع، رانندگان کامیون خواستار آن هستند که مسئولین مربوطه با در نظر گرفتن نظرات و پیشنهادات آنها، نسبت به بازنگری در طرح سهمیهبندی سوخت اقدام کرده و طرحی جامع و کارآمد را برای توزیع عادلانه سوخت در بین ناوگان حمل و نقل تدوین نمایند.
خدمات باربری نوین بار : اتوبار دروس | اتوبار هفت تیر | اتوبار شمس آباد | اتوبار فرجام