بزرگراه زابل-زهک در حال نجات: ۷۵ درصد مسیر ساخته شد، تقاطع عطاء محمد ۵۰ درصد پیشرفت کرد

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از پیشرفت 75 درصدی ساخت بزرگراه در محور زابل-زهک خبر داد.

مهدی پارسی با اشاره به اینکه این پروژه 21 کیلومتری با هدف تسریع در رفت و آمد، کاهش تصادفات و توسعه منطقه از سال 1401 آغاز شده است، گفت: “تاکنون 16 کیلومتر از این بزرگراه به بهره‌برداری رسیده و 200 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.”

وی با بیان اینکه برای تکمیل 5 کیلومتر باقی‌مانده به 165 میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است، به شتاب کارهای عمرانی در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: “انتظار مردم برای انجام کارهای بزرگ توسط مسئولان افزایش یافته و تخصیص به موقع اعتبارات، زمینه ساز بهره‌برداری از این پروژه مهم در سال جاری خواهد بود.”

پارسی همچنین از پیشرفت 50 درصدی تقاطع غیرهمسطح عطاء محمد خبر داد. این تقاطع که یکی از نقاط پرتردد در کریدور بزرگراهی جنوب به شمال استان است، با بهره‌برداری در آینده نزدیک، ضمن روان شدن ترافیک و اصلاح نقطه حادثه‌خیز، شاهد کاهش تصادفات خواهد بود.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان در خصوص اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این تقاطع، 200 میلیارد تومان عنوان کرد.

با تکمیل این پروژه و تقاطع عطاء محمد، شاهد گام‌های بلندی در جهت نجات منطقه و توسعه حمل و نقل جاده‌ای در سیستان و بلوچستان خواهیم بود.

با احترام ، نوین بار

خدمات نوین بار : اتوبار ظفر ؛ اتوبار سهروردی ؛ اتوبار سیدخندان ؛ اتوبار دبستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *