رشد۶۳ درصدی ترانزیت جاده‌ای در نیمه نخست سال ۱۴۰۳

ترانزیت جاده‌ای کشور در نیمه نخست سال ۱۴۰۳ با رشد چشمگیر ۶۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه شده است. این رشد قابل توجه با ثبت ۹.۳ میلیون تن کالا در این مدت محقق شده است.

براساس گزارش دفتر آمار و اطلاعات وزارت راه و شهرسازی، جابه‌جایی مسافران با ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای نیز در این مدت با افزایش همراه بوده و به ۶۷ میلیون نفر رسیده است. استان‌های خراسان رضوی و کرمان بیشترین مقصد مسافران جاده‌ای بوده‌اند، در حالی که استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و سمنان کمترین میزان جابه‌جایی مسافر را به خود اختصاص داده‌اند.

در بخش حمل بار نیز شاهد افزایش ۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده‌ایم. ۲۸۳ میلیون تن بار در این مدت جابه‌جا شده است که بیشترین میزان آن به مقصد استان‌های اصفهان و تهران بوده است.

تحلیل کالاهای ترانزیتی نشان می‌دهد که مواد ساختمانی و معدنی، مواد شیمیایی، محصولات کشاورزی و دامی، کالاهای فلزی و سایر کالاها از جمله ماشین‌آلات، بیشترین سهم را در ترانزیت جاده‌ای کشور داشته‌اند.

بندر شهید رجایی و پایانه مرزی پرویزخان نیز به عنوان دو نقطه اصلی ورودی کالاهای ترانزیتی، نقش مهمی در این رشد داشته‌اند.

این رشد قابل توجه در ترانزیت جاده‌ای نشان از بهبود شرایط اقتصادی کشور و افزایش فعالیت‌های تجاری دارد. همچنین، توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل و تسهیلات گمرکی نیز در این رشد مؤثر بوده است.

با توجه به اهمیت ترانزیت در اقتصاد کشور، انتظار می‌رود که با ادامه روند رو به رشد، شاهد توسعه بیشتر این بخش باشیم.

خدمات نوین بار : اتوبار نیاوران | اتوبار شهرک نفت | اتوبار سوهانک  | اتوبار آجودانیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *