مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین از تکمیل و بهرهبرداری از چندین پروژه مهم راهسازی در سال گذشته خبر داد که نقش بسزایی در ارتقاء ایمنی تردد، تسهیل عبور و مرور و اتصال مناطق کلیدی استان ایفا کرده است. این دستاوردها شامل دهها کیلومتر باند دوم و تقاطعهای غیرهمسطح در نقاط حیاتی شبکه راهی استان میشود.
مجتبی دائی دائی با اعلام این خبر، به تشریح مهمترین اقدامات معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین در سالی که گذشت پرداخت و اظهار داشت: “با افتخار اعلام میکنیم که در سال گذشته، شاهد به بار نشستن تلاشهای همکاران در حوزه راهسازی بودیم و مجموعهای از پروژههای حیاتی به بهرهبرداری رسید که تاثیرات مثبتی بر زندگی شهروندان و اقتصاد استان داشته است.”
وی در ادامه به برخی از مهمترین این پروژهها اشاره کرد و گفت: “از جمله پروژههای شاخصی که در سال گذشته به بهرهبرداری رسید میتوان به احداث و افتتاح ۹ کیلومتر باند دوم در محور بوئین زهرا – دانسفهان – سه راهی رحیم آباد، ۴ کیلومتر باند دوم در محور دانسفهان – اک – شامی شاپ، ۱.۵ کیلومتر باند دوم در محور اوج – رزن، بهسازی و ارتقاء کیفیت محور ورسج – خرمدشت و همچنین بهسازی محور تاکستان – آقچه کند – نیکویه اشاره کرد. این پروژهها با هدف افزایش ظرفیت تردد و کاهش تصادفات در این محورهای پرتردد به انجام رسیدهاند.”
مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین همچنین از اجرای چندین تقاطع غیرهمسطح در نقاط پرترافیک و حادثهخیز استان خبر داد و افزود: “اجرای تقاطعهای غیرهمسطح در ضیاآباد، آبترش و حصارخروان و همچنین آبنمای رجائی دشت در مسیر زیبای الموت، از دیگر اقدامات موثر این اداره کل در راستای بهبود ایمنی و روانسازی ترافیک در محورهای مواصلاتی استان بوده است.”
دائی دائی با اشاره به حجم سرمایهگذاری انجام شده در این پروژهها خاطرنشان کرد: “در مجموع، برای اجرای این طرحهای مهم راهسازی، بالغ بر ۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است که این سرمایهگذاری، تاثیر مستقیمی در افزایش ایمنی جادهای، کاهش زمان سفر هموطنان و رونق اقتصادی محورهای روستایی و بین شهری استان داشته است.”
برنامههای گسترده راهسازی قزوین در سال ۱۴۰۴؛ تمرکز بر توسعه و تکمیل محورهای حیاتی
مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در ادامه به تشریح برنامههای پیش روی این اداره کل برای سال جاری پرداخت و بیان داشت: “برنامههای ما برای سال ۱۴۰۴ به مراتب گستردهتر و با رویکرد توسعهمحورتری طراحی شده است. تکمیل باند دوم محورهای در حال اجرا مانند بوئین زهرا – دانسفهان، دانسفهان – شامی شاپ، اوج – رزن و آبیک – محمدیه از اولویتهای اصلی ما در سال جاری است. همچنین، آغاز و تکمیل باند دوم محور تاکستان – شامی شاپ – ابهر، اجرای پروژههای بزرگ بهسازی در محورهای تاکستان – نیکویه و آبترش – ضیاآباد – نهاوند و مهمتر از همه، ادامه احداث محور راهبردی قزوین – رحیم آباد – کلاچای به طول ۶۸ کیلومتر از دیگر برنامههای مهم ما در سال جاری محسوب میشود.”
این مقام مسئول با اشاره به حجم بودجه پیشبینی شده برای اجرای این برنامهها افزود: “برای تحقق این اهداف بلندپروازانه در حوزه راهسازی استان، بودجهای بالغ بر ۱۳۸ هزار میلیارد ریال برآورد شده است که این رقم، نشاندهنده عزم جدی ما برای توسعه زیرساختهای ارتباطی استان و ایجاد تحولی ملموس در این حوزه است.”
دائی دائی در پایان با ترسیم چشمانداز حوزه راه استان قزوین در سال ۱۴۰۴، تاکید کرد: “سال پیش رو، یکی از پر تکاپوترین سالها برای حوزه راه استان خواهد بود. ما در اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، با تکیه بر توان و تخصص تیم خود، برنامهریزی دقیق و همراهی وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاههای اجرایی، به دنبال ایجاد تحولی بنیادین در شبکه راههای استان هستیم. ما بر این باوریم که راهسازی صرفاً ساخت جاده نیست، بلکه یافتن رگهای ارتباطی برای توسعه متوازن، تضمین ایمنی شهروندان و بسترسازی برای رشد اقتصادی پایدار است.” این رویکرد جامع و برنامهمحور، نویدبخش آیندهای روشن در حوزه حمل و نقل و توسعه زیرساختهای استان قزوین خواهد بود.
نماینده مجلس خبر داد: تلاش برای بهرهبرداری از جاده ورزنه-ندوشن تا مهرماه
کمبود ۵ هزار اتوبوس در جادههای ایران؛ ناوگان فرسوده نیازمند نوسازی فوری