جابه جایی بیش از ۱۶۶ هزار زائر اربعین تا پایان هفته گذشته

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی از جابجایی ۱۶۶ هزار و ۵۰۴ زائر اربعین تا پایان روز ۲۲ مرداد خبر داد و بر ضرورت استفاده از حمل‌ونقل عمومی و کاهش فشار بر جاده‌ها تاکید کرد.

به گزارش تین نیوز، در جلسه هماهنگی حمل‌ونقل جاده‌ای زائران اربعین که روز گذشته برگزار شد، سیدکمال هادیانفر، معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به همزمانی سفرهای اربعین با ایام تابستان، بر لزوم مدیریت دقیق و برنامه‌ریزی شده سفرها تأکید کرد. وی پیش‌بینی کرد که حدود ۴.۵ تا ۴.۶ میلیون زائر ایرانی در اربعین امسال به عتبات عالیات مشرف شوند.

هادیانفر با بیان اینکه بیش از یک میلیون زائر از اتوبوس‌ها استفاده خواهند کرد، به افزایش پروازهای نجف و استفاده از ظرفیت دریایی برای انتقال زائران از شلمچه به بصره اشاره کرد. وی همچنین بر اهمیت ایمنی در سفرهای اربعین تأکید کرد و از ایجاد استراحتگاه‌های ویژه رانندگان در مرزها خبر داد.

حمیدرضا شهرکی ثانوی، معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز در این نشست از جابجایی ۱۶۶ هزار و ۵۰۴ مسافر با بیش از ۸ هزار و ۳۲۶ سفر تا پایان روز ۲۲ مرداد خبر داد و بر لزوم توزیع مسافران در مرزهای مختلف تأکید کرد. وی همچنین از اختصاص ناوگان سواری توسط استان‌های همجوار مرزها برای جابجایی زائران خبر داد.

خدمات باربری نوین بار : اتوبار خواجه عبدالله | اتوبار سید خندان | اتوبار جلفا | اتوبار دبستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *