جابه‌جایی بی‌سابقه ۶ میلیون تن کالا از استان البرز: زمینه‌سازی برای رشد اقتصادی

ظهور ظرفیت حمل و نقل در البرز

در نیمه نخست سال جاری، خبری ناگوار بر سر زبان‌ها افتاد. جابه‌جایی بی‌سابقه ۶ میلیون تن کالا از مبدأ استان البرز به اقصی نقاط کشور انجام شد. این حرکت نه تنها نشان از توانمندی شرکت‌ها در این منطقه است، بلکه از تعامل مثبت صاحبان کالا و همچنین بهره‌وری از ناوگان حمل و نقل کالای استان البرز نیز خبر می‌دهد.

 

حمل کالا از البرز
حمل کالا از البرز

رشد قابل توجه در حمل و نقل کالا

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، حمل ۶ میلیون تن کالا در این مدت نشان از پیشرفت قابل توجهی در این حوزه داشته است. تعداد بارنامه‌های صادره توسط شرکت‌های حمل و نقل کالای البرز به ۴۸۱ هزار مورد افزایش یافته است. این رشد ۲۱ درصدی نشان‌دهنده برنامه‌ریزی دقیق این اداره و تلاش‌های فراوان در جهت بهبود شرایط حمل و نقل کالا در این منطقه است.

توزیع جغرافیایی کالاها

رئیس اداره حمل و نقل کالای راهداری البرز به توزیع جغرافیایی کالاها در این بازه زمانی اشاره کرد. او اعلام کرد که سهم ناوگان حمل و نقل کالای شهرستان‌های استان البرز به شرح زیر است:

  • فردیس: ۱۰ درصد
  • اشتهارد: ۱۷ درصد
  • کرج: ۲۰ درصد
  • ساوجبلاغ و چهارباغ: ۲۷ درصد
  • نظرآباد: ۲۶ درصد

مقاصد اصلی جابه‌جایی کالاها

مقصد اصلی بارهای حمل و نقل از البرز به ترتیب استان‌های تهران، قزوین، گیلان، مازندران، بندرعباس و اصفهان اعلام شده است. با وجود وجود شهرک‌های صنعتی اشتهارد، بهارستان، سیمین دشت و کوثر و غیره، انواع محصولات کشاورزی، فروارده‌های نفتی، لبنی و ضایعات آهن از البرز به این مناطق جابه‌جا شده‌اند.

نتیجه‌گیری

با توجه به این پیشرفت‌ها، می‌توان ادعا کرد که استان البرز به عنوان یک هاب حمل و نقل کالا در کشور در حال رشد است. این امر نه تنها نشان از تلاش‌های مستمر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز است بلکه از هماهنگی بین صاحبان کالا، شرکت‌های حمل و نقل و اداره مربوطه نیز خبر می‌دهد. این مسیر در راستای افزایش توسعه اقتصادی و کاهش هزینه‌های حمل و نقل کالا در کشور قرار دارد و امیدواریم که این رونق برای همیشه ادامه یابد.

 

با تشکر ، نوین بار

 


 

خدمات نوین بار : 

اتوبار فرمانیه ، اتوبار نیاوران ، اتوبار قیطریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *