رشد ۴۶ درصدی تخلیه و بارگیری در مجتمع بندری انزلی

تخلیه و بارگیری بیش از یک میلیون تن کالا در مجتمع بندری انزلی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان اعلام کرد که تخلیه و بارگیری کالاها در مجتمع بندری انزلی با رشد ۴۶ درصدی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. در این مقاله، به جزئیات این رشد و اهمیت آن خواهیم پرداخت.

رقم تخلیه و بارگیری قابل توجه

به گزارش تین نیوز، حسین یونسی اعلام کرد که در نیمه نخست امسال بیش از یک میلیون و ۹ هزار و ۱۱۵ تن کالا از مجتمع بندری انزلی تخلیه و بارگیری شده است. این رقم در مقایسه با سال گذشته که ۷۰۳ هزار و ۲۰۲ تن بوده، نشان‌دهنده رشد قابل توجهی است.

مجتمع بندر انزلی
مجتمع بندر انزلی

افزایش ورود کشتی‌ها به مجتمع بندری انزلی

یکی از جوانب مهم در توسعه این مجتمع بندری، افزایش ورود کشتی‌ها به آن است. یونسی اعلام کرد که از ابتدای امسال تاکنون ۳۷۷ فرورند کشتی به مجتمع بندری انزلی وارد شده و این عدد نسبت به پارسال که ۲۴۵ فروند کشتی بوده، نشان‌دهنده رشد ۵۴ درصدی در این زمینه است.

افزایش واردات کالاها

یکی از نتایج مثبت این رشد، افزایش واردات کالاها به این مجتمع بندری است. در این مدت تاکنون با رشد ۹۰ درصدی، ۹۰۸ هزار تن کالا وارد شده که شامل غلات (جو و ذرت)، چوب، و آهن‌آلات می‌شود.

افزایش صادرات

همچنین، صادرات نیز در این مجتمع بندری افزایش یافته است. در ۶ ماه گذشته، ۱۷۱ هزار تن مواد معدنی، مصالح ساختمانی، مواد شیمیایی و کنستانتره میوه از مجتمع بندری انزلی به کشورهای حاشیه دریای خزر صادر شده است.

رشد در تخلیه و بارگیری کانتینرها

یکی از شاخص‌های مهم در فعالیت مجتمع بندری انزلی، تخلیه و بارگیری کانتینرها است. در نیمه نخست سال ۱۴۰۲، ۳۹۲۵ واحد کانتینر تخلیه و بارگیری شده که با رشد ۴ درصدی نسبت به سال گذشته همراه بوده است.

مجتمع بندری انزلی: مهمترین بندر شمال کشور

مجتمع بندری انزلی با سابقه‌ی ۳۰۰ ساله در عرصه حمل و نقل دریایی، بزرگترین و مجهزترین مجتمع بندری ایرانی حاشیه دریای خزر محسوب می‌شود. این مجتمع با وجود ۱۷ پست اسکله و توانایی تخلیه و بارگیری ۱۰ میلیون تن کالا در سال، نقش برجسته‌ای در صنعت حمل و نقل دریایی با کشورهای حاشیه دریای خزر و اروپایی دارد.

با توجه به اهمیت مجتمع بندری انزلی در توسعه تجارت و حمل و نقل دریایی کشور، رشد چشمگیر در این مجتمع نمایانگر توانمندی‌های اقتصادی و تجاری ایران در منطقه است.

با احترام  ، نوین بار


 

کارت سلامت راننده چیست ؟ 

کارت هوشمند چیست؟ 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *