تحول دیجیتال در حمل‌ونقل جاده‌ای: حذف کامل بارنامه کاغذی

سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اجرای موفق مرحله دوم طرح بارنامه الکترونیک، گامی بزرگ در جهت دیجیتالی شدن صنعت حمل‌ونقل جاده‌ای برداشته است. با حذف کامل بارنامه کاغذی و جایگزینی آن با سیستم رمز یکبار مصرف (OTP)، شفافیت و امنیت در این حوزه به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

در این طرح نوین، رانندگان با دریافت پیامک حاوی لینک بارنامه، امکان راستی‌سنجی اطلاعات بارنامه و احراز هویت خود را در لحظه سفر خواهند داشت. با این اقدام، امکان هرگونه سوءاستفاده از بارنامه و تضییع حقوق رانندگان و سایر ذینفعان به حداقل رسیده است.

از جمله مزایای اجرای این طرح می‌توان به کاهش چشمگیر تخلفات، جلوگیری از تضییع حقوق دولتی، افزایش رضایت رانندگان و صاحبان کالا و همچنین تسریع در فرآیندهای حمل‌ونقل اشاره کرد. آمارها نشان می‌دهند که با اجرای این طرح، تعداد بارنامه‌های باطله به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

با توجه به اهمیت این طرح، رانندگان موظف هستند در هنگام ابطال بارنامه، رمز یکبار مصرف خود را ارائه کرده و در صورت تغییر شماره تلفن همراه، اطلاعات خود را در سامانه کارت هوشمند به‌روزرسانی کنند.

در مجموع، می‌توان گفت که اجرای مرحله دوم طرح بارنامه الکترونیک، تحولی شگرف در صنعت حمل‌ونقل جاده‌ای ایجاد کرده و به بهبود فرآیندها و افزایش بهره‌وری در این بخش کمک شایانی خواهد کرد.

خدمات باربری نوین بار : اتوبار خراسان  | اتوبار پرستار | اتوبار فسریه | اتوبار ابوذر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *