صادرات از مرز آستارا ۴۰ درصد افزایش یافت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان از افزایش بیش از ۴۰ درصدی صادرات از مرز آستارا در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

غلامعلی نیک‌فهم با بیان اینکه در سال گذشته نیز شاهد رشد صادرات و واردات از این مرز بودیم، اظهار کرد: پارسال نسبت به سال قبل از آن صادرات از مرز آستارا 22 درصد رشد داشت و در حوزه واردات هم افزایش 25 درصدی را شاهد بودیم.

نیک‌فهم به اقدامات انجام شده برای افزایش صادرات اشاره کرد و گفت: ساماندهی کامیون‌ها و تریلرهای تجاری که وارد شهرستان آستارا می‌شوند، راه‌اندازی سامانه نوبت‌دهی الکترونیکی، مرمت پل فلزی عبوری در مرز ایران و آذربایجان، اتمام مسیر جدید مرزی و ساخت تیرپارک‌ها از جمله این اقدامات است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر زمان تخمینی برای معطلی و انتظار کامیون‌ها در گمرک آستارا طبق سامانه نوبت‌دهی بین 42 تا 48 ساعت است، گفت: عدم دریافت مجوزهای لازم بار کامیون می‌تواند این زمان انتظار را بیشتر کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه امسال به نسبت سال گذشته وضعیت بسیار بهتری داریم، گفت: یکی از دلایل آن سامانه نوبت‌دهی و دلیل دیگر افزایش میزان پذیرش در کشور آذربایجان نسبت به سال گذشته است.

وی به دیگر اقدامات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز آستارا اشاره کرد و گفت: مصمم هستیم که با توجه به وجود سامانه‌های مربوطه برای تسهیل خدمات‌رسانی به ناوگان باری، به کسانی که اقدام به نوبت‌گیری نکنند خدمات ارائه نشود و این موضوع در راستای قطع دست دلالان است.

نیک‌فهم همچنین از ساخت و راه‌اندازی شهرک حمل و نقل در آستارا خبر داد و گفت: این شهرک در فضایی بالغ بر 27 هکتار احداث خواهد شد و تا طرح به بهره‌برداری برسد.

وی در خصوص پل سیبلی که ارتباط بین آستارا و تالش را برقرار می‌کند و سال گذشته بر اثر سیل تخریب شده بود، گفت: بیش از 97 درصد این پل تعمیر شده و طبق وعده پیمانکار به زودی زیر بار ترافیکی می‌رود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان در پایان به اقدامات انجام شده برای روشنایی جاده‌های مواصلاتی استان و شهرستان آستارا اشاره کرد و گفت: تلاش می‌شود مشکلات و کمبودهای بعضی نقاط به زودی رفع شود.

خدمات نوین بار : اتوبار نیاوران ؛ اتوبار بلوار ارتش ؛ اتوبار جمشیدیه ؛ اتوبار فرمانیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *