شهر جدید صدرا که در دهه هفتاد با هدف اسکان سرریز جمعیت شیراز شکل گرفت، اکنون با چالشهای جدی در زمینه زیرساختها مواجه است. رشد سریع جمعیت و عدم توجه کافی به توسعه زیرساختهای شهری، این شهر را با کمبود خدمات اساسی از جمله بهداشت، آموزش، حمل و نقل و دسترسی به ادارات و بانکها روبرو کرده است. در حالی که جمعیت پیشبینی شده برای این شهر ۱۰۰ هزار نفر بود، اکنون به بیش از دو برابر رسیده و با اجرای طرحهای ملی مسکن، پیشبینی میشود تا ۶۰۰ هزار نفر هم افزایش یابد. مرتضی زارع، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر صدرا، با اشاره به رشد سالانه ۱۲ درصدی جمعیت، بر اهمیت توجه به زیرساختها، به ویژه حمل و نقل تاکید کرد. او با انتقاد از نگاه مسئولان شیراز که صدرا را “دورریز” جمعیت میدانند، خواستار توجه بیشتر به این شهر شد. زارع همچنین با اشاره به بلاتکلیفی وضعیت مترو صدرا و عدم همکاری شهرداری شیراز در تکمیل جاده قره پیری، خواستار راهاندازی فرمانداری مستقل برای این شهر شد. با این حال، او تعاملات کنونی صدرا با شهرداری شیراز را بیسابقه دانست و از دریافت میدل باس و اتوبوس برای ناوگان حمل و نقل عمومی شهر خبر داد.
در حوزه ساخت و ساز نیز، زارع با اشاره به تخلفات گذشته، از رصد ساخت و سازها با استفاده از پهپاد خبر داد. مجتبی پارسایی، شهردار صدرا، نیز از بهروزرسانی ساختار شهرداری و کاهش ساخت و سازهای غیرمجاز خبر داد و اجرای پروژههای عمرانی، فضای سبز و آتشنشانی را از اقدامات شهرداری برشمرد. روحالله شجاعیان، رئیس شورای اسلامی شهر صدرا، از آغاز عملیات اتصال صدرا به آزادراه شیراز-اصفهان خبر داد و این اقدام را گامی مهم در بهبود دسترسی شهروندان به شیراز دانست.
او همچنین از راهاندازی خط ون به شیراز و تلاش برای ایجاد خط مستقیم به پایان نمازی خبر داد. شجاعیان با اشاره به تصویب راهاندازی مترو صدرا در سفر ریاست جمهوری، خواستار تسریع در انجام مطالعات و آغاز عملیات اجرایی آن شد. او همچنین از راهاندازی کمیسیونهای کار و تولید و بانوان در شورای شهر و تخصیص بودجه برای برنامههای فرهنگی مساجد خبر داد. شجاعیان با تاکید بر استقلال شهر صدرا، خواستار رفع تعارض مدیریت با شرکت عمران صدرا شد و معضل جاده قره پیری را “کابوس” خواند و خواستار همکاری شهرداری شیراز برای تکمیل آن شد. حمید صادقی، عضو دیگر شورای شهر، نیز بر مبارزه با تخلفات ساخت و ساز تاکید کرد.