معضل سهمیه گازوئیل کامیون‌ها همچنان ادامه دارد؛ رانندگان در سراسر کشور گلایه دارند

کاهش سهمیه سوخت رانندگان کامیون‌های درون و برون‌شهری، بار دیگر گلایه رانندگان را در سراسر کشور برانگیخته است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، انتشار فیلمی از مشکلات ناشی از کاهش سهمیه سوخت رانندگان ناوگان باری در استان کرمان، جرقه این اعتراضات را روشن کرد.

ابراهیم علیاری، یکی از رانندگان کامیون، در این باره می‌گوید: این مشکل فقط مختص استان کرمان نیست و اکثر رانندگان کشور با این معضل دست به گریبان هستند. متاسفانه هیچ مسئولی هم پاسخگوی رانندگان ناوگان حمل و نقل کالا نیست.

وی با تاکید بر ضرورت حل و فصل دائمی این معضل، می‌افزاید: لازم است مشکل سهمیه سوخت گازوئیل کامیون‌ها یک بار برای همیشه برطرف شود.

علیاری با بیان اینکه وظیفه همه رانندگان است که از رانندگانی که سهمیه سوخت گازوئیل آنها کاهش یافته، حمایت کنند، می‌گوید: اگر واقعا وزارت نفت در تامین سوخت کامیون‌های فعال در بخش حمل و نقل جاده‌ای اینقدر ناتوان و عاجز است، چرا این همه کارت سوخت برای کامیون‌ها صادر می‌کند؟

این راننده کامیون در ادامه به تناقض موجود در سیاست‌گذاری‌ها اشاره می‌کند و می‌گوید: کامیون‌های خروجی از مرزها با توجه به مصوبه باک پر برای کامیون‌های خروجی با نرخ 37500 تومان هر چقدر گازوئیل بخواهند دریافت می‌کنند، اما برای مصارف داخلی کامیون‌ها تحریم‌ها شده‌اند.

قابل ذکر است که هشتم فروردین ماه امسال نیز جلیل سالاری، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، در خصوص سوء استفاده از سهمیه سوخت کامیون‌ها گفته بود: بارنامه‌های صوری بسیاری در کشور صادر و منجر به قاچاق گازوئیل شده است.

معاون وزیر نفت با اشاره به اختلاف قیمت بسیار زیاد گازوئیل در داخل و خارج کشور، فروش سهمیه گازوئیل در مبادی مرزی را به مراتب سودآورتر از اجرت حمل بار دانسته و از مهاجرت تعداد زیادی از کارت‌های سوخت به مرزها و کسب درآمد از طریق فروش سهمیه گازوئیل خبر داده بود.

با توجه به مشکلات عدیده‌ای که رانندگان کامیون‌ها با کمبود سهمیه سوخت گازوئیل مواجه هستند، انتظار می‌رود مسئولان ذیربط در اسرع وقت نسبت به رفع این معضل و ساماندهی وضعیت تخصیص سهمیه سوخت به این ناوگان حیاتی در اقتصاد کشور اقدام کنند.

نکات مهم:

  • سهمیه سوخت رانندگان کامیون‌های درون و برون‌شهری کاهش یافته است.
  • رانندگان در سراسر کشور از این موضوع گلایه دارند.
  • مسئولان ذیربط تاکنون پاسخگوی این اعتراضات نبوده‌اند.
  • صدور بارنامه‌های صوری و قاچاق گازوئیل از جمله دلایل کمبود سهمیه سوخت عنوان شده است.
  • اختلاف قیمت گازوئیل در داخل و خارج از کشور، انگیزه فروش سهمیه را افزایش داده است.
  • حل و فصل دائمی این معضل و ساماندهی وضعیت تخصیص سهمیه سوخت به ناوگان حمل و نقل کالا ضروری است.

 

 

با احترام ، نوین بار

خدمات نوین بار : قنات کوثر ؛ اتوبار مدائن ،اتوبار حکیمیه ، اتوبار تهران نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *