پایش برخط تردد ناوگان دیزلی برای جلوگیری از انحراف سوخت از ماه آینده آغاز می‌شود

معاون وزیر نفت از اجرای طرح پایش برخط تردد ناوگان دیزلی برای تمامی خودروها از ماه آینده خبر داد. هدف از اجرای این طرح، جلوگیری از انحراف سوخت و کاهش مصرف گازوئیل است.

جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، در یک گفتگوی تلویزیونی اظهار داشت: مصرف گازوئیل در کشور به شدت بالاست و لازم است برای مدیریت مصرف و جلوگیری از قاچاق، اقدامات مؤثری انجام شود.

وی با اشاره به اجرای طرح پایش برخط تردد ناوگان دیزلی گفت: در این طرح، تردد تمامی خودروهای دیزلی به صورت آنلاین رصد می‌شود و فقط خودروهایی که در مسیر مجاز تردد می‌کنند، می‌توانند سوخت‌گیری کنند.

سالاری پیش‌بینی کرد که اجرای این طرح می‌تواند تا 5 میلیون لیتر در مصرف گازوئیل صرفه‌جویی کند.

معاون وزیر نفت همچنین از برنامه‌های دیگر برای مدیریت مصرف سوخت در کشور خبر داد. به گفته وی، تنوع‌بخشی به سبد سوخت، نوسازی ناوگان حمل و نقل، توسعه پالایشگاه‌ها و احداث پتروپالایشگاه‌ها از جمله این برنامه‌ها است.

سالاری در خصوص توسعه پالایشگاه‌ها بر مبنای پتروپالایشگاه‌ها گفت: در این طرح، علاوه بر فرآوری نفت خام، محصولات پتروشیمی نیز تولید می‌شود که این امر به افزایش ارزش افزوده نفت خام کشور کمک می‌کند.

وی همچنین از آغاز عملیات اجرایی پالایشگاه شهید سلیمانی در بندرعباس خبر داد. این پالایشگاه 300 هزار بشکه‌ای با مشارکت بخش خصوصی احداث خواهد شد.

معاون وزیر نفت در پایان سخنان خود از هماهنگی با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای جلوگیری از قاچاق سوخت خبر داد. وی ابراز امیدواری کرد که با اجرای این طرح‌ها، شاهد کاهش مصرف سوخت و جلوگیری از قاچاق در کشور باشیم.

خدمات نوین بار : اتوبار نیاوران ؛ اتوبار بلوار ارتش ؛ اتوبار جمشیدیه ؛ اتوبار فرمانیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *