اضافه تُناژ بار، عامل اصلی تخریب جاده های کشور است

رضا اکبری، معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، با اشاره به تخریب گسترده جاده‌های کشور، اضافه تناژ بار ناوگان باری را عامل اصلی این خسارات دانست. وی در نشست با اعضای انجمن شرکت‌های راه‌سازی ایران، بر ضرورت اتخاذ تدابیر جدی برای مقابله با این معضل تأکید کرد.

اکبری با بیان اینکه تنوع وسائط نقلیه سنگین و حجم بالای حمل بار، خسارات وارده به جاده‌ها را به حدود 2.5 برابر درآمدهای سازمان راهداری از محل دریافت عوارض کالا رسانده است، خواستار چاره‌اندیشی در این زمینه شد.

رئیس سازمان راهداری همچنین به سهم کامیون‌های فعال در پروژه‌های راه‌سازی در تخریب جاده‌ها اشاره کرد و افزود: الزام معادن شن و ماسه به نصب باسکول و سنجش تناژ بار و صدور بارنامه برای بارهای معدنی بر اساس قانون برنامه هفتم توسعه، می‌تواند به کنترل این موضوع کمک کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، گستردگی شبکه راه‌ها و تعدد پروژه‌های سازمان راهداری را یادآور شد و افزود: متأسفانه، منابع درآمدی سازمان با حجم اعتبارات مورد نیاز برای اجرای پروژه‌ها و ارائه خدمات به کاربران جاده‌ای همخوانی ندارد.

مجله حمل و نقل و باربری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *