پیشرفت قابل توجه آزادراه مراغه – هشترود

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی از پیشرفت خوب و قابل توجه پروژه آزادراه مراغه – هشترود خبر داد و گفت: قطعه اول این آزادراه تا هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

تراب محمدی در بازدید از این آزادراه با اشاره به نقش مهم آن در تسهیل تردد مردم منطقه و کاهش آمار تصادفات رانندگی، گفت: احداث کیلومتر ۱۳ این آزادراه از سمت مراغه تا شهر نظرکهریزی هشترود و اتصال این قطعه از دو طرف به جاده قدیم در اولویت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه پروژه از نظر تولید و جاگذاری نیوجرسی کمی از زمان‌بندی عقب است، افزود: با این حال، اجرای طرح به خوبی پیش می‌رود و قطعه اول آزادراه از مراغه تا نظرکهریزی تا هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

محمدی همچنین از آسفالت‌ریزی بخش زیادی از مسیر و تولید و جاگذاری جداکننده‌ها در طول مسیر خبر داد و گفت: این جداکننده‌ها تا دو ماه آینده به طور کامل نصب خواهند شد.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی با تاکید بر اتمام هرچه سریع‌تر پروژه گفت: آزادراه مراغه-هشترود از مطالبات جدی مردم است و سرعت‌بخشی به اجرای آن باید در دستور کار قرار گیرد.

وی همچنین در خصوص جابجایی تاسیسات گاز، برق و آب در مسیر پروژه گفت: در صورت نیاز به جابجایی این تاسیسات، هماهنگی‌های لازم با استانداری انجام خواهد شد تا اجرای پروژه با وقفه روبرو نشود.

جبارعلی ذاکر، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این بازدید با بیان اینکه روسازی لایه دوم ۲۹ کیلومتر این آزادراه از کیلومتر ۱۳ تا ۴۲ به اتمام رسیده است، گفت: ایمن‌سازی و جاگذاری نیوجرسی‌ها در حال اجرا است.

وی با اشاره به اتصال این ۲۹ کیلومتر به جاده قدیم، افزود: تملک اراضی در این مسیر کمی زمان‌بر شد و به نظر می‌رسد بهره‌برداری از این مسیر ۲۹ کیلومتری طبق ضرب‌الاجل قبلی به تلاش مضاعف نیاز دارد.

ذاکر با بیان اینکه با توجه به روند رو به پیشرفت پروژه، به زودی شاهد بهره‌برداری از ۲۹ کیلومتر هدف‌گذاری شده خواهیم بود، گفت: بیشترین سوانح در مسیر ۲۹ کیلومتری از جاده قدیم روی می‌دهد و با بهره‌برداری از مسیر هدف‌گذاری آزادراه مراغه-هشترود، این مشکلات به طور قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

بهره‌برداری از این آزادراه علاوه بر تسهیل تردد و کاهش تصادفات، نقش مهمی در توسعه اقتصادی منطقه و ایجاد اشتغال خواهد داشت.

با احترام ، نوین بار

خدمات نوین بار : اتوبار ظفر ؛ اتوبار سهروردی ؛ اتوبار سیدخندان ؛ اتوبار دبستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *