خودروهای شوتی عامل بیش از 40 درصد تصادفات در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: متاسفانه بیش از 40 درصد تصادفات در این استان توسط خودروهای حامل بار قاچاق یا همان خودروهای “شوتی” به وقوع می‌پیوندد.

سرهنگ حسن دانایار در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس تجزیه و تحلیل تصادفات در حوزه برون‌شهری استان، خودروهای شوتی عامل اصلی 40 درصد از این حوادث هستند.

وی با اشاره به اقدامات پلیس راه برای مقابله با این خودروها، افزود: در راستای کاهش تصادفات و تامین امنیت جاده‌ها، طرح ضربتی برای برخورد با رانندگان و توقیف خودروهای شوتی در استان اجرا شد.

دانایار خاطرنشان کرد: در جریان اجرای این طرح طی دو روز، قریب به 700 فقره اعمال قانون تخلفات حادثه‌ساز، 11 راننده فاقد گواهینامه به دادگاه معرفی و 18 دستگاه خودرو حامل کالای قاچاق، پلاک مخدوش و فاقد گواهینامه توقیف و روانه مراجع قضایی شدند.

رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: پلیس راه استان در برخورد با رانندگان خودروهای شوتی که با حرکات و رانندگی پرخطر جان خود و دیگران را به خطر می‌اندازند، هیچ‌گونه اغماضی نخواهد کرد.

این خبر بار دیگر بر لزوم تشدید اقدامات برای مقابله با پدیده قاچاق و خودروهای شوتی در استان کهگیلویه و بویراحمد و سایر نقاط کشور تاکید می‌کند.

حوادث رانندگی ناشی از تردد خودروهای شوتی علاوه بر خسارات مالی، جان انسان‌ها را نیز به خطر می‌اندازد و برخورد قاطعانه با این رانندگان متخلف ضروری به نظر می‌رسد.

با احترام ، نوین بار

خدمات نوین بار : اتوبار کاشانک  ؛ اتوبار سوهانک ؛ اتوبار قیطریه ؛ اتوبار ظفر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *