4 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای نوسازی ناوگان اتوبوسی کشور

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی از اختصاص 4 هزار میلیارد تومان تسهیلات با سود 9 درصد و همچنین 600 میلیون یورو برای واردات اتوبوس به شرکت‌ها و تعاونی‌های حمل و نقل مسافر برون شهری خبر داد.

سید کمال هادیان فر در نشست بررسی دستورالعمل واردات اتوبوس اظهار داشت: این تسهیلات از محل منابع داخلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای نوسازی ناوگان اتوبوسی برون شهری در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اختصاص 600 میلیون یورو برای واردات اتوبوس، افزود: در فاز اول 150 میلیون یورو برای واردات اتوبوس با عمر کمتر از 5 سال و قیمت هر دستگاه تا 220 هزار دلار اختصاص یافته است.

هادیان فر با بیان اینکه این فرصتی استثنایی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری است، خاطرنشان کرد: موانع پیش روی این بخش از سوی وزیر راه و شهرسازی برطرف شده و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نهایت همکاری را برای بهره‌مندی شرکت‌ها و تعاونی‌های حمل و نقل از این فرصت به عمل خواهد آورد.

به گفته وی، بر اساس دستورالعمل واردات اتوبوس، اولویت با شرکت‌های حمل و نقلی یا کارگزاران آنها است. شرکت‌ها باید پس از تأیید تخصیص ارز، حداکثر ظرف یک هفته نسبت به تهیه نقدینگی نهایی اقدام کنند. در غیر این صورت در لیست سیاه قرار گرفته و تا یک سال امکان واردات نخواهند داشت.

هر شرکت می‌تواند حداکثر 25 دستگاه اتوبوس وارد کند. شرکت‌ها تا رسیدن اتوبوس‌ها به سن 10 سالگی امکان فروش آنها را ندارند. حداکثر پیمایش اتوبوس‌ها در سال در حوزه بین شهری باید 150 هزار کیلومتر باشد.

واردکننده باید با شفاف‌سازی نرخ ارز تحت نظارت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، حداکثر 3 ماه پس از خرید اتوبوس، آن را با سود متعارف واگذار کند.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در خصوص شرایط تامین نقدینگی و مشخص کردن حداکثر تعداد اتوبوس‌های قابل واردات برای شرکت‌های واردکننده نیز گفت: این شرایط برای شرکت‌های واردکننده نیز برقرار خواهد بود.

امیدواریم با اختصاص این تسهیلات و ارز، شاهد نوسازی ناوگان اتوبوسی کشور و ارائه خدمات بهتر به مسافران باشیم.

 

 

 

با احترام ، نوین بار

خدمات نوین بار : اتوبار ظفر ؛ اتوبار سهروردی ؛ اتوبار سیدخندان ؛ اتوبار دبستان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *