احداث ۱۷۰ کیلومتر باند دوبانده در استان اصفهان

در حوزه راهسازی استان اصفهان، یک پروژه بزرگ و بسیار مهم به اجرا درآمده است. مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، علیرضا قاری قرآن، اطلاعاتی ارائه داده که نشان می‌دهد در حال حاضر ۱۷۰ کیلومتر باند دوبانده در استان اصفهان در دست ساخت و احداث قرار دارد. این پروژه‌های عظیم در قالب ۳۱ قرارداد فعال درحال اجرا قرار دارند و اهمیت بسیاری در توسعه زیربنای راه‌های استان دارند.

پیشرفت‌های مهم در حوزه راهسازی استان اصفهان

اجرای ۱۱ قرارداد اجرایی

قاری قرآن تاکید دارد که از سال ۱۴۰۰ تا کنون، اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان ۱۱ قرارداد اجرایی در حوزه مهندسی و ساخت را منعقد کرده است. این قراردادها به مبلغ کلی ۴۸۰ میلیارد تومان انعقاد یافته و شامل احداث ۷۵ کیلومتر باند دوبانده نیز می‌شوند. علاوه بر این، ۹ قرارداد مطالعاتی و نظارتی با مشاوران نیز منعقد شده که مجموع ارزش آنها حدود ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است.

افتتاح باند دوم در سال‌های گذشته

در سال ۱۴۰۰، پس از تکمیل و نصب تابلوها و علائم مربوطه، حدود ۶۵ کیلومتر باند دوم راه‌ها در استان اصفهان به بهره‌برداری رسید. هزینه‌های کلی برای احداث این باندها و سه تقاطع غیرهمسطح معادل ۳۱۸ میلیارد تومان بود. این افتتاحات نمونه‌ای از پیشرفت‌های مهم در زمینه راهسازی در استان اصفهان بودند.

ادامه پروژه‌ها در سال‌های اخیر

قاری قرآن به اهمیت سال ۱۴۰۱ اشاره کرده و اعلام کرده که در این سال، ۱۲ قرارداد اجرایی برای احداث باند دوم و ۱۱ قرارداد نظارتی منعقد شده است. در سال گذشته، ۷۳.۵ کیلومتر باند دوم و هفت دستگاه تقاطع غیرهمسطح در سراسر استان اصفهان به بهره‌برداری رسیده‌اند.

پروژه‌های آینده

وی افزود که در حال حاضر، اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیش از ۳۱ قرارداد فعال در حوزه راهسازی دارد که ارزش کلی آنها به ۵۷۰ میلیارد تومان می‌رسد. پروژه‌های در دست اجرا، احداث ۱۷۰ کیلومتر باند دوبانده، ۳۶۰ دهانه آب رو بین یک تا هشت متر و ۲۸ دستگاه تقاطع غیرهمسطح (دهانه پل از هشت متر به بالا) را در بر می‌گیرد. این پروژه‌ها برای توسعه بیشتر زیربنای راه‌های استان اصفهان اهمیت دارند و بهبود عملکرد حمل و نقل عمومی در این منطقه را تضمین می‌کنند.

به طور خلاصه، پیشرفت‌های چشمگیر در حوزه راهسازی استان اصفهان نشانگر توانمندی‌های بالقوه این منطقه در توسعه زیربنای راه‌ها و ارتقاء سطح خدمات به شهروندان است. پروژه‌های در دست اجرا و آینده نقش بسزایی در بهبود شرایط زندگی و اقتصاد منطقه ایفا می‌کنند.

با احترام ، باربری نوین بار

 


 

کارت هوشمند چیست ؟ 

کارت سلامت راننده چیست ؟ 

استعلام کارت هوشمند ناوگان باری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *