پل مهم ارمنستان توسط شرکت ایرانی ساخته می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ارمنستان از احداث مهم‌ترین پل ارمنستان توسط یک شرکت ایرانی خبر داد.

هرویک یاری‌جانیان با بیان اینکه صادرات خدمات فنی و مهندسی یکی از عمده‌ترین فعالیت‌های تجاری ایران در ارمنستان است، گفت: در حال حاضر یک شرکت ایرانی در حال ساخت مهم‌ترین پل‌های این کشور است.

وی افزود: این شرکت همچنین در احداث مسیر ارمنستان به گرجستان و پیشبرد کریدور شمال به جنوب نقش موثری داشته است.

یاری‌جانیان با اشاره به ارزش 680 میلیون دلاری صادرات ایران به ارمنستان در سال، خاطرنشان کرد: این صادرات شامل مواد اولیه و محصولات نهایی مانند مواد پلی‌اتیلن، مصالح جاده‌سازی و مصالح ساختمانی می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ارمنستان در خصوص محدودیت واردات ایران از ارمنستان، گفت: واردات ایران از این کشور به کنسانتره مس و مواد اولیه معدنی محدود می‌شود و ارزشی معادل 10 میلیون دلار دارد.

وی با بیان اینکه اختلاف در تراز تجاری دو کشور یکی از مشکلات موجود در تجارت ایران و ارمنستان است، به برخی دیگر از چالش‌های این حوزه اشاره کرد.

یاری‌جانیان عدم رفتار حرفه‌ای ایرانی‌ها در دادوستدها را یکی از این مشکلات دانست و اظهار داشت: پایین آوردن قیمت‌ها توسط برخی از فعالان ایرانی در بازار ارمنستان، رقابت‌های ناسالمی را ایجاد می‌کند که در بلندمدت به وجهه کشور آسیب می‌رساند.

وی همچنین تحریم‌های علیه ایران را مانعی دیگر بر سر راه تجارت با ارمنستان دانست و افزود: با وجود این تحریم‌ها، ایران پس از چین و روسیه، سومین تامین‌کننده کالا برای ارمنستان است.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ارمنستان در پایان با اشاره به ظرفیت ارمنستان برای تبدیل شدن به پل ارتباطی ایران با اروپا، خاطرنشان کرد: این کشور عضو سازمان تجارت جهانی و اتحادیه اقتصادی اوراسیا است و در روابط تجاری خود باید به تعهدات خود در قبال این پیمان‌ها پایبند باشد.

خدمات نوین بار : اتوبار نیاوران ؛ اتوبار بلوار ارتش ؛ اتوبار جمشیدیه ؛ اتوبار فرمانیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *