مازندران، دروازه ورود کالاهای اساسی به کشور؛ رشد چشمگیر صادرات و ترانزیت

بنادر استان مازندران در چهار ماهه نخست سال جاری، نقش پررنگی در تأمین کالاهای اساسی کشور ایفا کرده اند. به گفته محمد باکری، رئیس اداره ترانزیت و حمل ونقل بین المللی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران، در این مدت بیش از یک میلیون و هشتصد هزار تن کالا از بنادر استان وارد کشور شده است.

عمده کالاهای وارداتی شامل ذرت دامی، جو دامی و انواع روغن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 درصد رشد نشان می‌دهد. این رشد چشمگیر نشان از اهمیت روزافزون بنادر مازندران در تأمین مواد اولیه مورد نیاز بخش‌های مختلف صنعت و کشاورزی کشور دارد.

اما مازندران تنها به واردات محدود نشده است. در همین مدت، بیش از ششصد و شانزده هزار تن کالا از این استان به کشورهای همسایه صادر شده که عمدتاً شامل سیمان، فرآورده‌های لبنی و مواد معدنی بوده است. این رقم نشان از رشد 51 درصدی صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد و حاکی از افزایش توان صادراتی استان مازندران است.

همچنین، بیش از سیزده هزار تن کالا از طریق بنادر مازندران ترانزیت شده است. بندر امیرآباد به عنوان فعال‌ترین بندر در حوزه واردات و صادرات و بندر فریدونکنار به عنوان فعال‌ترین بندر در حوزه ترانزیت، نقش کلیدی در این تبادلات تجاری ایفا کرده‌اند.

خدمات نوین بار : اتوبار افسریه ؛ اتوبار تهرانپارس ؛ اتوبار پیروزی ؛ اتوبار پرستار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *