دوشنبه؛ آخرین مهلت تعویض پلاک‌های مخدوش، اعمال قانون و توقیف خودروها پس از این تاریخ

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور فراجا اعلام کرد: مهلت تعویض پلاک‌های سوخته و مخدوش خودروها تا پایان روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه است و پس از آن خودروهای متخلف توقیف و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

به گزارش ایسنا، سرهنگ علی محمدی در این خصوص اظهار کرد: متاسفانه برخی از رانندگان برای تردد در محدوده طرح ترافیک و فرار از دوربین‌های راهنمایی و رانندگی، اقدام به مخدوش کردن پلاک خودرو خود می‌کنند.

وی با بیان اینکه هرگونه دستکاری و مخدوش کردن عامدانه پلاک خودرو جرم محسوب می‌شود، افزود: حتی اگر مخدوشی پلاک به دلیل فرسودگی و مرور زمان باشد، باز هم می‌تواند برای مالک خودرو مشکل ایجاد کند.

سرهنگ محمدی با اشاره به فراخوان پلیس راهنمایی و رانندگی برای تعویض پلاک‌های مخدوش، گفت: مالکان پلاک‌های سوخته و مخدوش تا پایان اردیبهشت ماه فرصت دارند برای تعویض پلاک خود به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنند.

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور فراجا تصریح کرد: طبق ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی، هرگونه تغییر در مشخصات و ارقام پلاک و ارکان وسیله نقلیه جرم محسوب شده و پلیس موظف است ضمن توقیف وسیله نقلیه، مالک و راننده آن را به مراجع قضایی معرفی کند.

وی افزود: در قانون مذکور برای فردی که پلاک وسیله نقلیه خود را به عمد مخدوش کند، از 6 ماه تا یک سال حبس نیز در نظر گرفته شده است.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه تعویض پلاک‌های مخدوش مربوط به سال 1393 تا پایان اردیبهشت ماه به صورت رایگان انجام می‌شود، گفت: مالکان خودروهایی که پلاک آنها بعد از سال 1393 به صورت عمد مخدوش شده باشد، تا پایان اردیبهشت ماه مهلت دارند با پرداخت هزینه و بدون اعمال قانون، نسبت به تعویض پلاک خود اقدام کنند.

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور فراجا در پایان خاطر نشان کرد: کلیه مالکان وسایط نقلیه ای که پلاک آنها مخدوش شده است، در صورت عدم استفاده از مهلت مقرر، از خرداد ماه سال جاری به محض مشاهده توسط پلیس، اعمال قانون و توقیف شده و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

این خبر به تمامی رانندگان و مالکان خودروها هشدار می‌دهد که تا پایان اردیبهشت ماه نسبت به تعویض پلاک‌های مخدوش خود اقدام کنند تا از اعمال قانون و توقیف خودرو جلوگیری شود.

با احترام ، نوین بار

خدمات نوین بار : اتوبار کاشانک  ؛ اتوبار سوهانک ؛ اتوبار قیطریه ؛ اتوبار ظفر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *