بی‌توجهی به درخواست معاون وزارت راه؛ ناوگان مسافری در حال نابودی

با وجود درخواست معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی برای افزایش سهمیه سوخت ناوگان مسافربری کرایه، هنوز هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید کمال هادیانفر در نامه‌ای به جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، خواستار افزایش سهمیه سوخت ناوگان سواری کرایه از 400 لیتر به 800 لیتر شده بود.

در این نامه آمده است: شرکت‌های سواری کرایه بین شهری نقش مهمی در کاهش ترافیک و افزایش ایمنی به ویژه در مسافت‌های کوتاه و بین شهری و درون استانی دارند. فعالیت این شرکت‌ها اخیراً به دلیل افزایش هزینه‌های جاری و نامتناسب با نرخ کرایه‌های اعلامی که موظف به رعایت آنها هستند با چالش جدی روبه‌رو شده است.

هادیانفر در ادامه این نامه با اشاره به کاهش سهمیه سوخت ناوگان مسافربری کرایه به 400 لیتر در سال 1402، این موضوع را یکی از دلایل افزایش هزینه‌های این بخش عنوان کرده و نوشته است: این مقدار در سال 1401 معادل 800 لیتر بوده است. لذا خواهشمند است پیرو مباحث مطرح شده در پنجمین جلسه شورای عالی هماهنگی حمل و نقل کشور و با توجه به موافقت جناب آقای دکتر مخبر معاون اول رئیس جمهور، مقرر فرمایید سهمیه سوخت سواری کرایه بین شهری مطابق سال‌های گذشته به میزان 800 لیتر اختصاص یابد.

با وجود این درخواست و علیرغم گذشت حدود 2 ماه از تاریخ ارسال این نامه، هنوز اقدامی در این مورد صورت نگرفته و ناوگان سواری کرایه با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو است.

کارشناسان معتقدند که عدم توجه به این درخواست می‌تواند به نابودی این ناوگان و افزایش استفاده از خودروهای شخصی، افزایش مصرف سوخت، آلودگی هوا و کاهش ایمنی منجر شود.

با احترام ، نوین بار

خدمات نوین بار : قنات کوثر ؛ اتوبار مدائن ،اتوبار حکیمیه ، اتوبار تهران نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *