وزارت راه و شهرسازی مکلف به تامین قیر راه‌های روستایی شد

دولت در برنامه یکساله جهش تولید و مشارکت مردمی، وزارت راه و شهرسازی را مکلف به تامین قیر مورد نیاز 2000 کیلومتر از راه‌های روستایی کرد که با مشارکت مردم به مرحله اجرای آسفالت می‌رسد.

طبق این برنامه، سایر هزینه‌های اجرای آسفالت با رعایت قانون بودجه سال 1403 کل کشور و ماده 30 قانون برنامه و بودجه توسط سازمان برنامه و بودجه کشور تامین خواهد شد.

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در اردیبهشت ماه سال جاری از اجرای 230 پروژه در حوزه راه‌های فرعی و روستایی و اصلاح نقاط پرحادثه با صرف اعتبار 2 هزار و 300 میلیارد تومان با مشارکت خیرین در کشور خبر داده بود.

خداداد مقبلی با بیان اینکه سال گذشته عمده اعتبارات توسعه راه‌های فرعی و روستایی به شورای برنامه‌ریزی استان‌ها ابلاغ شده، افزود: با وجود اعتبارات استانی، دو هزار و 600 میلیارد تومان در حوزه راه‌های فرعی و روستایی از محل اعتبارات سازمان راهداری برای اجرا و بعضاً اتمام پروژه‌ها هزینه شد که از این مجموع، 800 میلیارد تومان به حوزه احداث راه‌های روستایی اختصاص یافته و یک هزار و 800 میلیارد تومان برای بهسازی و روکش آسفالت راه‌های فرعی و روستایی هزینه شده است.

امیدواریم با اجرای این برنامه، شاهد تسریع در احداث و بهسازی راه‌های روستایی و همچنین بهبود وضعیت تردد در این مناطق باشیم.

 

 

 

با احترام ، نوین بار

خدمات نوین بار : اتوبار ظفر ؛ اتوبار سهروردی ؛ اتوبار سیدخندان ؛ اتوبار دبستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *