پایان سودجویی رقبای ترکیه ای؛ خبر خوش برای رانندگان کامیون یخچالدار

پایان سودجویی رقبای ترکیه ای؛ خبر خوش برای رانندگان کامیون یخچالدار

1. پایان به سودجویی رانندگان کامیون یخچالدار ترکیه ای در ایران

رانندگان کامیون های ترکیه ای به مدت مدید توانستند با دور زدن توافقات و مقررات میان دو کشور به حمل کالاهایی در ایران بپردازند. این عمل به نقض مقررات و توافقات دو کشور و رویه های بین المللی منجر شده و باعث سوء استفاده از این وضعیت شده بود.

2. تداوم سوء استفاده و نهایتاً پایان آن

به گزارش تین نیوز، تشکل صنفی رانندگان کامیون های یخچال دار با انتشار اطلاعیه ای در شبکه های اجتماعی اعلام کرد که گروهی از کامیون های یخچالدار ترکیه ای بدون مجوز قانونی و با هماهنگی بعضی از نمایندگان شرکتها و با استفاده از غفلت مدیران محلی به حمل کالا خلاف مقررات و توافقات دو کشور و رویه های بین المللی پرداخته اند. این عمل غیرقانونی شامل حمل کالاهای وارداتی از مرز ورودی به داخل کشور و شهرهای مرکزی و پایتخت بوده است.

با تلاش مداوم و پیگیری های طولانی نمایندگان تشکلات صنفی یخچالداران، تصمیم گرفته شده که به این سوء استفاده پایان داده شود. حالا فقط کامیون های ترکیه ای با داشتن کارنه تیر و تعیین مقصد و محل تخلیه در اسناد حمل صادره می توانند طی مسیر حمل کالاها را انجام دهند و در غیر این صورت مکلف به تخلیه بار در مرز ورودی (بازرگان) خواهند بود.

3. تغییرات آتی در حمل و نقل کالاها

احتمالاً در طی چند روز و چند هفته آینده، رانندگان محترم کامیون یخچالدار باید شاهد اجرایی شدن این دستور و افزایش حجم بار از مبدا بازرگان باشند. این تغییرات ممکن است تأثیرات گسترده ای بر صنعت حمل و نقل کالاها در ایران داشته باشد.

4. نقش رانندگان در بهبود شیوه های حمل و نقل

از شما همکاران محترم رانندگان کامیون یخچالدار که در مسیرهای مذکور اقدام به حمل کالا می‌نمایید انتظار می‌رود که نسبت به انعکاس مشکلات، کمبودها، تداوم روش‌ها و شیوه‌های احتمالی مرسوم در دور زدن قوانین و مقررات، اجحاف به حقوق همکارانی که به مرز بازرگان برای حمل کالا مراجعه می‌کنند و بسیاری از موارد مشابه، نیز پیشنهادات خود برای بهبود شیوه‌های فراخوان، نوبت‌دهی و مواجهه با دشواری‌های احتمالی در محیط پایانه بازرگانی کامیون‌های یخچالدار را به انجمن‌های صنفی یخچالداران در استان‌های تهران، همدان و خراسان رضوی و یا مستقیماً به کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان یخچالدار (آقای عبدالله خانعلی) اطلاع دهید.

5. پایانی به پیام

در پایان این اطلاعیه آمده است که ارتقاء جایگاه صنفی و احقاق حقوق قانونی صنف به مسئولیت تک تک اعضای صنف و نگاه ملی به مسائل توسط آنان است. این اقدامات می‌توانند به بهبود و توسعه صنعت حمل و نقل کالاها در ایران کمک کنند و از تخریب نظام حمل و نقل جلوگیری نمایند.

با تشکر از تلاش‌ها و همکاری‌های شما، امیدواریم که صنعت حمل و نقل کالاها در کشورمان به بهبودی و رشد ادامه دهد.

با احترام ، نوین بار


استعلام کارت هوشمند

کارت سلامت راننده

استعلام کارت سلامت راننده

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *