2000 سامانه هوشمند تا پایان شهریور به جاده‌های کشور اضافه می‌شود

سهم خراسان شمالی از این تعداد 20 سامانه خواهد بود

رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور در جلسه بررسی سامانه‌های هوشمند جاده‌ای خراسان شمالی اعلام کرد: تا پایان شهریور ماه 2000 سامانه هوشمند جدید به سامانه‌های موجود در کشور اضافه خواهد شد که 20 سامانه از این تعداد به خراسان شمالی اختصاص خواهد یافت.

منصور فخاران با بیان اینکه خراسان شمالی در حال حاضر 131 سامانه حمل و نقل هوشمند دارد، گفت: با توجه به مجوزهای سال گذشته، 30 سامانه جدید به این تعداد اضافه شده است و طبق نیازسنجی‌های انجام شده، افزایش تعداد این سامانه‌ها به بیش از 200 مورد در برنامه کاری قرار دارد.

وی با اشاره به موقعیت خراسان شمالی در کریدور شرق به غرب و تردد زائران و مسافران از محورهای این استان، توسعه سامانه‌های هوشمند را امری ضروری دانست و افزود: مکان‌یابی و نیازهای استان برای سامانه‌های جدید با دیدگاه ایمنی، راهداری و حمل و نقل باید بررسی شود.

فخاران با تاکید بر لزوم حرکت به سمت هوشمندسازی سامانه‌ها، خاطرنشان کرد: تا پایان شهریور سال جاری 2000 سامانه جدید در کشور به سامانه‌های قبلی اضافه خواهد شد که از این تعداد 20 سامانه سهم خراسان شمالی است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور همچنین از بهره‌برداری از مرکز جدید مدیریت راه‌های خراسان شمالی در ساختمان راهدارخانه مرکزی تا نوروز 1404 خبر داد.

محمد مشتری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: اتصال به نزدیک‌ترین دوربین‌های نظارت تصویری استان‌های همجوار می‌تواند به افزایش کنترل وضعیت ترافیک و حمل و نقل در محورها کمک کند.

وی با بیان اینکه بیشترین تصادفات جاده‌ای استان در راه‌های فرعی رخ می‌دهد، اظهار داشت: افزایش دوربین‌های نظارت تصویری و ثبت تخلف در این محورها ضروری است.

با احترام ، نوین بار

خدمات نوین بار : اتوبار کاشانک  ؛ اتوبار سوهانک ؛ اتوبار قیطریه ؛ اتوبار ظفر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *