نوسازی ناوگان راهداری با واردات 800 دستگاه ماشین‌آلات جدید

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از برنامه خرید 800 دستگاه ماشین‌آلات نو و دست دوم راهداری خبر داد و گفت: ارز مورد نیاز برای واردات این تجهیزات از منابع خارجی تامین می‌شود.

به گزارش تین نیوز، رضا اکبری با اشاره به نوسازی ناوگان راهداری کشور، اظهار کرد: در حال حاضر حدود 9600 دستگاه ماشین‌آلات راهداری اعم از سبک، نیمه‌سنگین و سنگین در کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه از این تعداد حدود 5000 دستگاه ماشین‌آلات سنگین و عملیاتی راهداری هستند، افزود: 4000 دستگاه از این ماشین‌آلات عمر بالای 23 سال دارند و نیازمند نوسازی فوری هستند.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص هزینه نگهداری و تعمیرات این ماشین‌آلات فرسوده گفت: سالانه بین 1 تا 2 هزار میلیارد تومان برای تعمیر، نگهداری، نوسازی و خرید قطعات ماشین‌آلات راهداری هزینه می‌شود.

اکبری با اشاره به اقدامات انجام شده برای نوسازی ناوگان راهداری کشور، اظهار کرد: تاکنون 300 دستگاه خودروی سنگین از تولیدات داخلی خریداری شده و برای خرید 200 دستگاه دیگر نیز با کارخانه‌های داخلی قرارداد امضا شده است.

وی همچنین از خرید 150 دستگاه کامیونت و تعدادی سواری و وانت برای نوسازی ناوگان راهداری خبر داد.

اکبری در ادامه به برنامه واردات 800 دستگاه ماشین‌آلات نو و دست دوم راهداری اشاره کرد و گفت: این ماشین‌آلات با کارکرد زیر 5 سال بوده و ارز مورد نیاز برای واردات آنها از منابع خارجی تامین خواهد شد.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص نحوه تامین ارز مورد نیاز برای واردات این ماشین‌آلات، گفت: ارز مورد نیاز توسط واردکننده و با منشا خارجی تامین می‌شود و از منابع داخلی و بانک مرکزی تامین نخواهد شد.

نوسازی ناوگان راهداری با استفاده از ماشین‌آلات نو و دست دوم، می‌تواند به ارتقای کیفیت خدمات راهداری و افزایش ایمنی جاده‌ها کمک کند.

امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، شاهد نوسازی کامل ناوگان راهداری کشور در آینده‌ای نزدیک باشیم.

با احترام ، نوین بار

خدمات نوین بار : قنات کوثر ؛ اتوبار مدائن ،اتوبار حکیمیه ، اتوبار تهران نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *