3500 میلیارد تومان برای بهسازی آزادراه‌های قم-کاشان، کاشان-اصفهان و زنجان-تبریز اختصاص یافت

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از اختصاص 3500 میلیارد تومان برای بهسازی سه آزادراه مهم و استراتژیک کشور در راستای جابه‌جایی زائران اربعین خبر داد.

رضا اکبری با بیان اینکه این آزادراه‌ها طی چند سال گذشته ساخته شده و نیاز به بهسازی داشتند، گفت: طول این آزادراه‌ها 530 کیلومتر است و در حال بهره‌برداری هستند.

وی با اشاره به گلایه‌ها و اعتراضات مردمی به دلیل خرابی آسفالت این آزادراه‌ها در 4 سال گذشته، اظهار کرد: با وجود اینکه این پروژه‌ها توسط بخش خصوصی ساخته شده بود، اما به دلیل افزایش هزینه‌ها، بخش خصوصی از عهده بهسازی و بازسازی آنها برنمی‌آمد.

اکبری افزود: با پیگیری‌های وزیر راه و شهرسازی، مقرر شد که دولت در بهسازی این آزادراه‌ها شریک شود و بخشی از هزینه‌ها را پرداخت کند.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: همچنین مقرر شده است که پس از گذشت دوره بازگشت هزینه‌های بخش خصوصی از طریق دریافت عوارضی، دولت برای دریافت عوارضی ورود کند.

وی با بیان اینکه نرخ عوارضی باید متناسب با نرخ تورم افزایش یابد، خاطرنشان کرد: اما قیمت عوارضی برخی از آزادراه‌ها در 4 تا 5 سال گذشته ثابت مانده است.

اکبری تصریح کرد: در حال حاضر 3500 میلیارد تومان برای بهسازی این آزادراه‌ها تامین شده و با همکاری خود شرکت‌های آزادراهی در بخش تامین تجهیزات، این سه آزادراه بهسازی خواهدشد.

وی افزود: تا مهر ماه که فصل کاری شروع می‌شود، بخش عمده‌ای از خرابی‌های آزادراه‌ها برطرف شده و بخش دیگر هم در نیمه اول سال آینده اجرایی خواهد شد.

لازم به ذکر است که آزادراه‌های قم-کاشان، کاشان-اصفهان و زنجان-تبریز از جمله آزادراه‌های مهم و پرتردد کشور هستند که در مسیر تردد زائران اربعین حسینی نیز قرار دارند.

با احترام ، نوین بار

خدمات نوین بار : اتوبار نیاوران ؛ اتوبار بلوار ارتش ؛ اتوبار جمشیدیه ؛ اتوبار فرمانیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *