جابجایی بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالا از سیستان و بلوچستان

افزایش جابجایی کالا در ۵ ماه اول سال

در گزارشی اخیر، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان اعلام کرد که در نخستین پنج ماه سال جاری، بیش از یک میلیون و ۷۸۹ هزار و ۵۹۸ تن کالا در استان جابجا شده‌اند. این افزایش نسبت به دوره مشابه سال گذشته، هشت درصدی بوده و این جابجایی توسط ۷۲ شرکت حمل و نقل داخلی کالای استان انجام شده است.

جابجایی بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالا از سیستان و بلوچستان
جابجایی بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالا از سیستان و بلوچستان

انواع کالاها

در این مدت، بیشترین حجم جابجایی کالا به سیمان، فرآورده‌های نفتی و آرد اختصاص داشته است. این اطلاعات نشان می‌دهند که صنعت سیمان، صنعت نفت و فرآورده‌های غذایی همچنان به عنوان اصلی‌ترین محمولات حمل و نقل در این استان شناخته می‌شوند.

تعداد رانندگان و ناوگان باری

به گفته مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان، در حوزه حمل و نقل کالا بیش از ۱۰ هزار راننده فعال هستند و بیش از نه هزار ناوگان باری در حال ارائه خدمات در این استان مشغول به کار هستند. این افراد و وسایل نقلیه باری به عنوان ستون فقرات حمل و نقل در سیستان و بلوچستان عمل می‌کنند.

رسیدگی به تخلفات

برای بهبود عملکرد شرکت‌های حمل و نقل و جلوگیری از تخلفات، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان اقدام به رسیدگی به تخلفات در قالب کمیسیون‌های مختلف نظیر ماده ۱۱، ۱۲ و ۱۴ کرده است. این نظارت و رسیدگی‌ها نقش مهمی در ارتقاء ایمنی و کیفیت خدمات حمل و نقل در این استان ایفا می‌کنند.

با این تحولات مثبت در حوزه حمل و نقل، سیستان و بلوچستان به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز حمل و نقل در کشور به رشد و تعالی ادامه می‌دهد. این عملکرد موثر نه تنها در اقتصاد استان بلکه در توسعه کلان کشور نیز نقش بسزایی دارد.

 

با احترام ، نوین بار


 

خدمات نوین بار : اتوبار تجریش ، اتوبار اقدسیه ، اتوبار نیاوران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *