افزایش جابجایی کالا در استان کرمانشاه

افزایش جابجایی کالا در استان کرمانشاه: تحولات حمل و نقل جاده‌ای

جابجایی بیش از ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالا از کرمانشاه به سراسر کشور

در اخبار خوش‌آیند حوزه حمل و نقل، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه اعلام کرد که بیش از ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالا از استان کرمانشاه به نقاط دورافتاده کشور جابجا شده‌اند.

افزایش جابجایی کالا در استان کرمانشاه
افزایش جابجایی کالا در استان کرمانشاه

تعداد حواله‌ها و بارنامه‌ها

از آغاز امسال تا کنون، سه میلیون و ۹۱۰ هزار تن کالا از استان کرمانشاه به مقاصد مختلف کشور ارسال شده‌اند. این جابجایی شامل ۲۵۲ هزار حواله صادره و ۲۴۸ هزار بارنامه صادره است.

شهرستان کرمانشاه در صدر جابجایی کالا

با نگاهی نزدیک‌تر به این آمارها، مشخص شد که شهرستان کرمانشاه از لحاظ جابجایی کالا با بیشترین تعداد، یعنی ۲ میلیون و ۳۹۱ هزار تن، در صدر جدول قرار دارد. در این فهرست، کالای حمل شده بیشترین‌بار مربوط به سیمان فله‌ای با تناژ ۳۹۰ هزار تن بوده است.

انواع کالاهای جابجا شده

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه به ۱۰ کالای عمده اشاره کرد. این کالاها عبارتند از:

  • سیمان فله‌ای و کیسه‌ای
  • مازوت
  • کلینگر
  • کنجاله
  • گازوئیل
  • خاک معدنی
  • سنگ سنگبری
  • پلی اتیلن
  • کاه

رسیدگی به تخلفات

جهت پیگیری دقیق‌تر و رسیدگی به تخلفات در این عرصه، مقرر شده است که تخلفات ثبت شده در سامانه شحباز مورد بررسی قرار گیرند. به طبق اعلام احمدی، ۱۳۰ مورد از تخلفات رانندگان، ۲۲ مورد از تخلفات شرکت‌های حمل و نقل و ۴۸ تخلف مرتبط با ناوگان به ادارات حقوقی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌های مختلف ارجاع شده‌اند.

آمار رانندگان و ناوگان

در پایان، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه آمار مربوط به رانندگان و ناوگان را اعلام کرد. طبق این آمار، تعداد کل رانندگان کامیون حمل و نقل کالا ۲۰ هزار و ۴۹۷ نفر، تعداد رانندگان ناوگان وانت باری ۵۹۰ نفر و تعداد ناوگان وانت باری فعال ۲۱ هزار و ۸۲۰ خودرو است. همچنین، تعداد کل ناوگان (کامیون) حمل و نقل کالای برون‌شهری فعال در این استان ۱۴ هزار و ۲۶۰ خودرو را نشان می‌دهد.

این تحولات در حمل و نقل جاده‌ای نه تنها نشان از رونق اقتصادی در استان کرمانشاه دارند، بلکه نیازمندی‌های روزافزون بازار کشور را هم عکس‌العمل می‌دهند. این تلاش‌ها در بهبودی و رونق اقتصاد کلان کشور نقش مؤثری دارند.

 

با احترام ، نوین بار 


 

خدمات نوین بار : اتوبار کامرانیه ، اتوبار اراج  ، اتوبار اقدسیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *